Het is nu 24 nov 2024, 19:01
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Franzy.nl » 26 apr 2012, 11:03
Beste mensen,
Ik wil mijn bodem binnenkort behandelen met Motip stone chip om eventuele roest te voorkomen. Heeft iemand hier al ervaring mee en weet iemand ook hoeveel bussen je hiervoor nodig hebt? Ik kon namelijk niet zo snel op de site van motip vinden hoeveel vierkante meter je kan doen met een liter bus.
Groeten,
Frans
-
Franzy.nl
-
door Bart80 » 26 apr 2012, 13:02
Hey Frans,
Ik heb het spul van Motip nooit gebruikt, maar wel een vergelijkbare variant van (Teroson Terotex 3000) Ik zou ervanuitgaan dat je voor de hele onderkant ongeveer 4 liter nodig hebt (afhankelijk ook weer van hoe dik je het opzet natuurlijk)
Succes ermee!
-
Bart80
- Expert Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 560SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door Vlim » 26 apr 2012, 13:05
Goed spul, maar ik zou het alleen aanbrengen op de plaatsen waar het echt nodig is.
Ik gebruik het altijd om gerepareerde delen (kriksteunen, binnenschermrandjes, enz..) van een goede beschermlaag te voorzien. Als je het lekker dik opbrengt, krijgt het de structuur van de oorspronkelijke PVC-laag, waardoor de reparaties niet zo erg meer opvallen.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- Opmerkingen / andere wagens:
door Franzy.nl » 28 apr 2012, 11:43
Super, bedankt!
-
Franzy.nl
-
door Happysurfer » 28 apr 2012, 11:50
Mike Sanders schijnt ook wereld spul te zijn
Ga er zelf tzt me auto mee behandelen je hebt wel een profesionele tectylspuit nodig en een ouwe frituurpan ha ha
Bijde heb ik dus komt goed succes met je project
-
Happysurfer
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1984
- Opmerkingen / andere wagens:
door Franzy.nl » 08 jun 2012, 16:51
Hele onderkant en wielkasten zijn behandeld met de stonechip. Ik heb hiervoor 5 liter nodig gehad. Ziet er erg goed uit!
-
Franzy.nl
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur