[quote="Bayram"][/quote]
Bayram klein beetje is niet zo een punt, ik denk dat de meeste (oude) automaat gebruikers gas terug trekken om zelf een beetje het schakel moment te bepalen. Als de automaatbak goed afgesteld is dan zou bij minimale terugname van het gaspedaal de versnelling op moeten schakelen als de ingestelde schakelmoment ongeveer bereikt is. Schakel moment wordt bij onze benzen ook bepaald hoeveel procent gas je geeft.
Voorbeeld als je bij 50% gas ingetrapt aanhoudend het pedaal indrukt zonder gas terug te nemen zal je automaat bij 2600 RPM op schakelen , bij 60% 3000 rpm aanhoudent. Mocht je bij 60% gas plots gas vermindereren naar 55% dan zal de auto alsnog rond de 2600 RPM schakelen. Gas precentage vermindering betekent opschakelen en dit moet voldoende zijn met een kleine beweging van max 5%. (Waardes zijn voorbeeld waardes)
Ons probleem is anders onze bowden kabel is op zijn laagste stand ingesteld en de auto schakeld pas bij 3500 toeren als je 80% gas terug trekt dit hoort niet.
Nieuwere automaat bakken hebben zelf lerende schakel momenten deze waardes kun je met een uitlees aparatuut op nul zetten en de automaat inrijden op jou rijstijl. Je leert de automaat in en de automaat herkent deze patron en zal zich aanpassen aan jou rij gedrag. In princiepe zou je bij nieuwere automaten dus absoluut geen gas teug hoeven te nemen maar het kan wel
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 29 nov 2018, 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Vanwege het niet hebben van onbeperkte ruimte, niet quoten met een direct erboven staand bericht