[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Brandstofpomp relais? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 04:06

Brandstofpomp relais?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Brandstofpomp relais?

Berichtdoor CunningCobra12 » 30 mei 2014, 16:13

Sinds ik mijn auto gekocht heb, heb ik het idee dat mijn brandstofpomp relais niet helemaal naar behoren werkt.
Als ik de auto (380SE uit 1983) namelijk op contact zet hoor ik de brandstofpomp niet. Ik heb gelezen dat dit wel zo hoort te zijn. Wanneer ik het contact omdraai en verder niets doe start de auto bijna nooit. Ik moet dus om de auto aan te krijgen het gaspedaal lichtelijk toucheren. Ik weet dat dit niet hoort dus probeer ik het probleem nu op te lossen. Als de auto eenmaal loopt dan loopt die prima. Stationair zo rond de 600 toeren. Verder zijn er ook motorisch geen problemen.
Ik heb het relais zojuist even opengemaakt en een aantal puntjes gesoldeerd aangezien ik wel een aantal haarscheurtjes zag. Hierna is het probleeem niet opgelost. Wel viel het mij op dat er een (1) van die IC'tjes bovenop het relais (die met die gekleurde streepjes) een beetje donkerder was. Wellicht dat deze dus niet meer naar behoren functioneert. Ik hoor graag wat jullie opinie is en wellicht dat iemand een werkend relais te koop heeft of dat ik er een van iemand zou kunnen testen. Ik heb trouwens het volgende relais: 0015453405.
Alvast bedankt!

Groet,

Dominic
Avatar gebruiker
CunningCobra12
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 28 mei 2014, 10:07
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor Neerven » 30 mei 2014, 16:34

Hallo,

Als de auto nog rijdt, dan werkt de brandstofpomp.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor Douwe » 30 mei 2014, 17:30

zo als andre al zegt je relais werkt dan naar behoren
de pomp hoeft niet perse te gaan draaien als je hem op contact zet
maar dat jij wat moet spelen met je gas om de motor te starten geeft eigenlijk meer het idee dat hij wat te schraal stationair staat
dus dat het co om wat voor reden dan ook niet goed staat
mogelijk licht er nog een telefoonschijf op met rubberen vlap
of heb je vacuüm lekken waardoor hij stationair dus een ontregelt co heeft waar door hij niet goed start ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor CunningCobra12 » 30 mei 2014, 18:21

Ok, dus het relais werkt dus naar behoren? Ik zal hem morgen alsnog even door meten om zeker te zijn. Ik raak namelijk een beetje in de war omdat ik op dit of een ander forum las dat de brandstofpomp altijd moet gaan pompen als het op contact staat voor ca. 2 seconden. Degene die dit beweerde had volgens mij de nickname Silberdistelgrün. De motor draait stationair zo'n 500 tot 550 toeren als de motor op temperatuur is. De temp. is verder wel goed (zo'n 90 graden). Dus als ik het nu goed begrijp moet ik even kijken of er een vacuümlek zit ergens. Waarmee kan ik dit het beste testen en wat zijn de meest voor de hand liggende plekken? Dat met de telefoonschijf snap ik niet helemaal, zou je me dat kunnen uitleggen (ik moet de terminologie nog een beetje leren)? De reden dat ik keek naar het relais was omdat de motor afgesteld is gelijktijdig met het vervangen van de olie, bougies, filters ongeveer 2 week geleden. Bij het onderhoud is ook de LPG verstuiver (dat ding in het luchfilterhuis, de exacte naam ben ik kwijt) goed gezet.
Avatar gebruiker
CunningCobra12
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 28 mei 2014, 10:07
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor Wimada » 30 mei 2014, 18:40

Een telefoonschijf is een stuwschijf met ronde gaten ,afgedicht met een rubberen flap,dit
Is om op LPG de schade bij een backfire te beperken !
Een vacuümlek opsporen kun je het beste met remmenreiniger,wat spuiten in de buurt van
De injectoren ,en onder het luchtfilterhuis,in de buurt van de rembekrachtiger,dit alles als
De auto loopt,kijk wel uit dat je geen hete uitlaatdelen raakt want dan moet je de brandweer
bellen :D gaat de auto in toeren omhoog bij het vernevelen van de remmenreiniger dan heb je
een vacuümlek !

Suc6 B)
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor CunningCobra12 » 30 mei 2014, 20:46

Dankje! Ik zal zometeen of morgen even kijken of ik een vacuümlek heb. Waar kan ik trouwens die telefoonschijf vinden?
Aangezien jij ook een 380 hebt, zij het een SEC, ben ik wel benieuwd wat het perfecte toerental is voor zo'n motor wanneer hij stationair draait.
In ieder geval hartelijk dank, ik kan hiermee wel aan de slag. ;)
Avatar gebruiker
CunningCobra12
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 28 mei 2014, 10:07
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor Douwe » 31 mei 2014, 05:46

Stationair zit zon motor rond de 650 a700
Je kan dit niet stellen het word elektonich geregeld
start je wagen op benzine of op LPG
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor Neerven » 31 mei 2014, 08:24

De telefoonschijf (of normale schijf) vindt je onder het luchtfilter. Deze zit aan een arm (luchtweger) die omlaag kan. Die schijf sluit hem af.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Brandstofpomp relais?

Berichtdoor CunningCobra12 » 31 mei 2014, 10:19

Ik zal zometeen wel even kijken naar die telefoonschijf. Starten doe ik altijd op benzine. Korte ritjes maak ik ook op benzine en LPG alleen gebruikt voor een tweetal langere ritten. Mijn toerental is dan eigenlijk wel te laag namelijk 500/550 toeren. Gaat de motor meer toeren lopen als het CO goed gesteld wordt?
Avatar gebruiker
CunningCobra12
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 28 mei 2014, 10:07
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten