Sinds ik mijn auto gekocht heb, heb ik het idee dat mijn brandstofpomp relais niet helemaal naar behoren werkt.
Als ik de auto (380SE uit 1983) namelijk op contact zet hoor ik de brandstofpomp niet. Ik heb gelezen dat dit wel zo hoort te zijn. Wanneer ik het contact omdraai en verder niets doe start de auto bijna nooit. Ik moet dus om de auto aan te krijgen het gaspedaal lichtelijk toucheren. Ik weet dat dit niet hoort dus probeer ik het probleem nu op te lossen. Als de auto eenmaal loopt dan loopt die prima. Stationair zo rond de 600 toeren. Verder zijn er ook motorisch geen problemen.
Ik heb het relais zojuist even opengemaakt en een aantal puntjes gesoldeerd aangezien ik wel een aantal haarscheurtjes zag. Hierna is het probleeem niet opgelost. Wel viel het mij op dat er een (1) van die IC'tjes bovenop het relais (die met die gekleurde streepjes) een beetje donkerder was. Wellicht dat deze dus niet meer naar behoren functioneert. Ik hoor graag wat jullie opinie is en wellicht dat iemand een werkend relais te koop heeft of dat ik er een van iemand zou kunnen testen. Ik heb trouwens het volgende relais: 0015453405.
Alvast bedankt!
Groet,
Dominic