W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 apr 2019, 11:05

CO stellen M103 motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: CO stellen M103 motor

Berichtdoor KlaasCA » 16 apr 2019, 21:31

wat rondspeuren op dit forum leert me volgende

post111255.html?hilit=diagnosestekker#p111255

Uit mijn meting kan ik een dutycycle van 50% afleiden, volgens info in bovenstaande duidt dit op een probleem met de lambdasonde of geen lamdasonde aanwezig.
Ik heb eens snel onder de kap gespeurd naar de lambdasonde maar zie aan uitlaatspruitstuk of kort daarna niks zitten.
Kan het zijn dat mijn 260SE zonder lamdasonde is uitgerust (of is dat een idiote vraag)?
KlaasCA
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 feb 2015, 16:58
Roepnaam: Klaas
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: CO stellen M103 motor

Berichtdoor Bayram » 17 apr 2019, 11:09

Lamdasonde kan je niet zien onder je motorkap.
Als je auto op de brug staat moet je eens kijken of je bij het T stuk iets van boven in de uitlaat geschroefd ziet.

Of je haalt je bekleding bij de voetenruimte van de passagierskant even los en kijkt of je daar een kabel ziet
Avatar gebruiker
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02 mei 2012, 22:08
Woonplaats: Overijssel
Roepnaam: Bayram
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW UP!


Re: CO stellen M103 motor

Berichtdoor RD500SEC » 18 apr 2019, 20:20

op het plaatje onder de motorkap, naast het motorkapslot, waar de optiecodes staan, is code 620 voor de uitlaatgasreiniging, dan heb je een kat. en dus ook een lambdasonde.
de wagens werden ook zonder katalisator aangeboden, de kat was een optie, de latere wagens hebben wel standaard een kat.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1186
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: CO stellen M103 motor

Berichtdoor KlaasCA » 18 apr 2019, 20:41

Geen code 620 op het plaatje, dus geen kat en lambasonde.
Dat verklaart de meting via de diagnosestekker.
Hoog CO moet dus andere oorzaak hebben, ik ga dit weekend eens staat bougies en dergelijke checken.

Alvast bedankt voor het meedenken.
KlaasCA
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 23 feb 2015, 16:58
Roepnaam: Klaas
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: CO stellen M103 motor

Berichtdoor RD500SEC » 18 apr 2019, 20:48

heb je al aan de CO schroef gedraait, zoals Hans voorstelt?
bougies zullen zwart zien, schoon maken kan geen kwaad, maar zal het probleem niet oplossen.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1186
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten