W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 20:55

Demonteren Cilinderkoppen 380

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Demonteren Cilinderkoppen 380

Berichtdoor Robje1968 » 08 jul 2012, 11:30

Vanwege het olieverbruik, blauwe rook en stank, speling op klepgeleider en losse klepgeleider ben ik toch van plan de koppen te (laten) reviseren.
De nokkenassen, tuimelaars en stoters zijn goed, hoe de kleppen en zittingen er uit zien weet ik natuurlijk niet.
De auto rijd verder prima, compressietest gaf goede resultaten dus mag ik aannemen dat revisie van de koppen voldoende is.
Wat ik gelezen heb is dat ook het vastzitten van de zuigerveren/olieschraapveren een veroorzaker kan zijn, dus wil ik eerst een flush doen om ook dit uit te sluiten.
En ga ik eerst nog een keer langs de hobbyclub om ook hun mening hierin te horen.
Naar verwachting zullen de koppen er dus af moeten.
Op het forum kan ik niet echt een "stappenplan" vinden hoe dit te doen. Kan wel van alles los beginnen te draaien maar hoor toch graag eerst waar te beginnen.
In de "how to" inlaatspruitstuk van Douwe staat mooi beschreven hoe dit eraf gaat.

Wie kan de stappen na het verwijderen van het inlaatspruitstuk benoemen en waar rekening mee te houden?
Robje1968

Re: Demonteren Cilinderkoppen 380

Berichtdoor Peter 500SEC » 08 jul 2012, 11:45

Misschien heb je hier iets aan Rob
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Peter 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 08 jul 2012, 11:49

Dit is wel een M103 motor

Ik kan een beschrijving voor je mailen of ergens op een server zetten via dropbox

Stuur anders je mailadres in een pb. Hoop dat het dan voor de vakantie nog lukt anders over 2 weken
ElGriffo

Berichtdoor Robje1968 » 09 jul 2012, 14:00

Marco bedankt voor de handleiding!
Robje1968

Berichtdoor Robje1968 » 09 jul 2012, 18:15

Ik kom dan eerdaags wel ff langs, maar niet eerder dan over een week of twee, ga vanavond richting Frankrijk lekker op vakantie.

De kleprubbers heb ik een drie weken terug vervangen. Als ik bij de club ben leg ik wel uit wat er allemaal aan gedaan is.
Robje1968

Keer terug naar Techniek