Vanwege het olieverbruik, blauwe rook en stank, speling op klepgeleider en losse klepgeleider ben ik toch van plan de koppen te (laten) reviseren.
De nokkenassen, tuimelaars en stoters zijn goed, hoe de kleppen en zittingen er uit zien weet ik natuurlijk niet.
De auto rijd verder prima, compressietest gaf goede resultaten dus mag ik aannemen dat revisie van de koppen voldoende is.
Wat ik gelezen heb is dat ook het vastzitten van de zuigerveren/olieschraapveren een veroorzaker kan zijn, dus wil ik eerst een flush doen om ook dit uit te sluiten.
En ga ik eerst nog een keer langs de hobbyclub om ook hun mening hierin te horen.
Naar verwachting zullen de koppen er dus af moeten.
Op het forum kan ik niet echt een "stappenplan" vinden hoe dit te doen. Kan wel van alles los beginnen te draaien maar hoor toch graag eerst waar te beginnen.
In de "how to" inlaatspruitstuk van Douwe staat mooi beschreven hoe dit eraf gaat.
Wie kan de stappen na het verwijderen van het inlaatspruitstuk benoemen en waar rekening mee te houden?