Beste mensen,
Ik heb wat hulp nodig met zoeken naar mogelijke fout.
Namelijk, ik heb vandaag mijn antenne er af gehaald om te checken waarom ze niet doet.
Open gemaakt en was eigenlijk niks aan de hand, na een schoonmaak beurt beetje vet en laten draaien op werktafel op en neer door polariteit te draaien.
Maar eenmaal gemonteerd in auto doet ie niet meer.
Ik de kofferbak is een aansluiting blokje waar een groen en een rood draad aangesloten wordt.
Rood is constant voeding en groen zou geschakeld worden met radio of met auto contact slot.
Ik meet 12v constant aan de rood draad maar aan de groene draad (spoel van relay) niks.
Is er nog ergens een zekering tussen of word de voeding direct naar antenne aangesloten.
Tweede vraag is over onrustig stationair draaien van mijn motor.
Ik heb vandaag motor olie en versnellingsbak olie vervangen incl. filters, en gelijk met remmen reiniger geprobeerd om een eventuele lek te zoeken, maar zonder succes.
Het gebeurt niks.Dus het ligt denk ik aan een eventuele lucht of vacuĆ¼m lek.Maar motor draait nog steeds niet lekker. Met koud motor is niks aan de hand maar als de motor op werk temperatuur komt begint ie te oscilleren tussen 600 en 800 toeren.Heel erg irritant. Ik heb gedacht aan eventuele sensor voor choke maar heb ik eigenlijk geen idee. Er zijn nieuwe bougie's en nieuwe kabels al gemonteerd dus daar zou het niet liggen.
Alle hulp is welkom,
Met vriendelijke groeten,
yugo45