door Frank117 » 14 apr 2014, 23:11
De kwaliteit van die cameraatjes is niet om over naar huis te schrijven, ik heb er zelf zo één.
Echt een goed overzicht in een ruimte zoals in een cilinder heb je niet, dus: blijven proberen.
Maar het geeft wel een indicatie dat er wat mis is. Als er toch iets in de cilinder is gevallen, zal het zich intussen al goed vastgezet hebben in het zachte aluminium van de kop of de zuiger en valt het wat beter te lokaliseren.
Uit de spinnenkop kan het volgens mij niet komen, de spinnenkop wordt eigenlijk niet aangedreven maar werkt door de aangezogen lucht in de LMmeter. Ik zie niet in dat daar een tik uit zou kunnen komen.
Stel dat er iets in de LMmeter zou terecht gekomen zijn, dan heeft het nog een hele lange weg via de gasklep, door het inlaatspruitstuk, door de inlaatklep voor het in een cilinder zou terechtgekomen zijn. En dan zou je dus nog geen harde tik gehoord hebben direct bij de eerste start, zoals je vermeldde. Iets door de opening van de bougie, of injector is veel waarschijnlijker, dan is het direct "binnen".