W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 02 apr 2020, 05:19

Even voorstellen: Organisator W-Clubs

Hier komen de aankondigen te staan van te houden meetings, bijeenkomsten en rond-/tourritten.

Moderators: Neerven, Bram Jansen, Organisatoren

Re: Even voorstellen: Organisator W-Clubs

Berichtdoor EmileW124 » 15 jan 2012, 23:55

Beste Leden,

ik ben vandaag naar een oldtimer beurs geweest en helaas niet eerder kunnen reageren.

Ik lees bepaalde opmerkingen van sommige leden en verbaast me dat er enkele zijn die blijkbaar niet goed begrijpen wat mijn rol binnen de clubs zal zijn.

Ik ga me bezig houden met Meetings, Toerritten en Sleuteldagen. (samen met jullie meetings/toerritten en evt sleuteldagen dus)

Aangezien dit soort evenementen op alle 4 de forums georganiseerd worden, lijkt handig om 1 persoon te hebben die dit voor alle 4 de forums bijhoud (zodat er geen 3 evenementen op 1 dag worden gehouden), initiatiefnemers assisteert met raad en daad, zelf evenementen organiseert en aanspreekpunt is.

Dit is beslist door de beheerders/moderators ed en hebben mij gevraagd of ik me daar mee bezig wilt houden.
Volgens mij wordt er geen koning gekozen maar een organisator algemeen op alle clubs. Niks verkeerd mee volgens mij.....

Verder heb ik dus ook een stichting in het leven geroepen: W-Series tegen kanker.
Hier gaat het vooral om zieke kinderen een leuke dag te geven zodat ze hun ziekte even vergeten.
Hierbij zal ik soms een beroep op jullie doen, door bijvoorbeeld deze kinderen (en hun verzorgers) op te halen en naar een evenement te brengen.

Ik heb maar een kopie genomen van mijn voorstel en hier maar op geplakt. Mischien makkelijker voor sommige die niet echt begrijpen wat mijn rol zal zijn op de clubs.

Discussies voeren omtr mijn functie/rol wordt eigenlijk niet gevraagd volgens mij.
Nogmaals, iedereen is welkom om een meeting te organiseren maar meld dit volgens de regels zoals ze gevraagd worden door de beheerders/organisatoren.

Fijne avond samen
Laatst bijgewerkt door EmileW124 op 16 jan 2012, 00:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Stichting: W-series tegen Kanker
Bedenker: Max Martin (zoontje)
Oprichter: Emile Martin
EmileW124
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Emile
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW Passat variant TDI 77kW. 2011
VW GTI cabrio 1985
Mercedes SL300 24v
Mercedes SDL
Audi TT Quattro 265 pk

Berichtdoor Horn » 16 jan 2012, 00:03

Emilew124 schreef:Discussies voeren omtr mijn functie/rol wordt eigenlijk niet gevraagd volgens mij.

Tja, dat is nou eenmaal een kenmerk van een forum. Discussie krijg je er gratis bij. ;)
Mij is het helemaal duidelijk. Dank en succes.
Horn

Berichtdoor Leon » 16 jan 2012, 00:13

johnprins12 schreef:hoi,

laten we het lekker houden zo het is SPONTAAN iets organiseren zoals de mannen uit zutphen en marco,jeff en bert(de vierde vergeet ik sorry)dat nu als een paar jaar doen.
al dan niet in samenwerking met de S-Klasse Club

wat hebben wij als W126 rijder te maken met W123 of W124 of nog jonger te maken, dit is niet negatief bedoelt want ik weet zeker dat ik die diesel rijders wel een zal treffen hier of daar.

maar wat ik bedoel is dat een technische dag van de W123 best samen kan met de W126 , niet op de zelfde lokatie maar wel op de zelfde dag, ik zie het probleem niet.

of is het zoo dat er bedrijven bij betrokken zijn die beide clubs in huis willen halen, of is het zo dat er leden zijn die verschillende type auto's hebben en krijgen die het misschien te druk.

laten we lekker op de voet verder gaan zoals het nu gaat en laten we blij zijn dat er mensen zijn zoals Hans en Dankert die hun halve weekend op offeren voor ons, O ja voor ik commentaar krijg ze doen het niet voor niets het kost geld.
maar als er iets te vieren is zoals een paar weken terug dan zijn kosten nog moeiten gespaart om een leuke middag te maken.

zo ook voor Marco en co dus voor mij is het allemaal top geregeld en is er geen behoeft aan een overkoepelende organisator die zich met meerdere W modellen bezig houd.

Gr.. John Prins

Maar je doet nu net alsof alle "bestaande" organisatoren naar huis worden gestuurd. Ik heb geen flauw idee hoe je daarbij komt. Ook doe je net alsof mensen niet blij zijn met de bestaande organisatoren. Ook daarvoor geldt... geen flauw idee waarom je dat denkt.

Natuurlijk kan je lekker dingen organiseren, en natuurlijk kan dat -naar keuze- voor alleen de W126 club, of juist niet.
Maar dat er iemand is die voor alle fora een soort van agenda bij houdt wanneer er iets is, is reuze handig. Als je er voor wil kiezen (let op: kiezen :) ) om een gezamenlijke rondrit/meeting te plannen dan heb je 1 aanspreekpunt in plaats van dat je zelf een aantal fora moet bijhouden. Dat scheelt weer.

Even over het hoe-en-waarom:
Het idee wat de laatste tijd bij de Wxxx clubs leeft is meer "kruisbestuiving"; we hebben allemaal een voorliefde voor oude mercedessen en onze modellen hebben veel overeenkomsten (als voorbeeld: de M110 zit oa in de 116, 107, 123, 126) en als je iemand wil leren kleppen stellen maakt het niet uit in welke auto die motor hangt. Ook zitten onze auto's redelijk hetzelfde in elkaar en delen ze een aantal problemen (krikpunten, iemand?). Zodoende zou je van elkaar kunnen leren. En het is natuurlijk enorm gezellig.

Een aantal weken geleden was er een snelle bijeenkomst in Bodegraven. Veel 124, wat 126, 201 en zelfs een paar 123's. Ging prima! (Alleen de opgepimpte 202 viel er een beetje buiten :D) Beetje kletsen, lekker auto's kijken, veel tips uitgewisseld. Zo kan het dus ook :)
Leon
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Bertorelli » 16 jan 2012, 00:31

Leon e.a.,

Ik denk dat John o.a. doelt op de de meeting die een paar van ons organiseren op 15 april aanstaande.
Het voorstel topic van Emile kwam een paar dagen nádat wij bekend maakten dat we weer zelfstandig deze meeting gaan houden. Wellicht dat dit tot vragen of gedachten heeft geleidt.

Na veel discussie over en weer hebben wij (lees de organisatoren van de meeting) besloten hiervoor géén topic op het W126club forum te openen, maar een topic op het Mercedesforum.nl.

Beide forums hebben helaas een fikse onenigheid, waar ik verder niet op in zal gaan, dus het was OF een topic op dit forum OF op het Mercedesforum.nl en dus niet allebei. Wij zullen hier dus ook geen updates doen.
Daarnaast is de S-Klasse Club een van de deelnemers aan deze dag en die zijn nu eenmaal gelieerd aan het Mercedesforum.nl en niet aan dit forum waardoor het een logischer keuze is.

Daarom voor alle duidelijkheid, voor wat betreft de W126 meeting, kijk op 'dat andere forum' of mijn weblog hieronder.
Voor vragen kun je ons (Marco, Jeff, Gerard of mijzelf) natuurlijk ook een PB of mail sturen.

En natuurlijk wensen wij Emile en de anderen veel succes met het organiseren, zolang ze de periode rond 15 april maar vrijhouden ;)

Groet

Bert
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Bert
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens: W202 C280 1995

Berichtdoor Heftrucker » 16 jan 2012, 00:57

Dank Leon voor je aanvulling.

Ik zal de openingstopic verduidelijken:

Een ieder is vrij om zelf iets te organiseren, laat dat duidelijk zijn.

Echter is het handig om Emile zo vroeg mogelijk daarvan op de hoogte te stellen.
Emile houdt op de achtergrond een agenda bij zodat hij meteen ziet of iemand anders al een soortgelijke evenement op die dag/weekend heeft gepland van hetzelfde forum.
In dat geval krijg je van Emile een PM waarin hij je dat mededeelt, je hebt dan zelf de keuze om het op een andere dag te organiseren of niet.
Het zou toch zonde zijn dat je op de achtergrond een toerrit door de Veluwe wil organiseren op 21 april voor de W126ers en dan blijkt 5 KM verderop iemand anders ook een toerrit voor de W126ers op dezelfde dag te organiseren.
Dan zit de een helemaal volgeboekt en de ander staat misschien met 3 auto's....
Dit soort teleurstellingen willen we graag voorkomen.
In de wintermaanden zal dat niet echt van toepassing zijn maar in het voorjaar en zomer is die kans natuurlijk groter.

Wij verwachten namelijk dat steeds meer leden, spontaan of niet, iets (groots of kleins) willen ondernemen.
Graag zelfs!
De een heeft ervaring daarmee, de ander niet.
Juist bij diegene die er geen ervaring mee heeft, kan Emile met raad bijstaan (en eventueel ook met daden).
Door dit steuntje in de rug hopen wij dat meer leden dan zelf iets durven te ondernemen waardoor er meer evenementen komen.

Ook gaat Emile zelf ook evenementen organiseren, deze zullen soms ook op meerdere forums aangekondigd worden.
Dit kan b.v. een actie zijn voor het goede doel, maar ook iets anders.

Ik hoop dat de bedoeling nu iets duidelijker is geworden.
En wat is het nu voor een moeite om even een PM naar Emile te sturen als je iets wilt gaan organiseren?
Hoe eerder hoe beter, dan staat het alvast in Emile zijn agenda :D

En Bert:
Het voorsteltopic van Emile zou eigenlijk in de nieuwsbrief van eind December moeten staan.
Helaas is die nooit rondgestuurd i.v.m. kerstdrukte.
Dit was echt een samenloop van omstandigheden, onze excuses.
Anders hadden jullie eerder contact met hem kunnen opnemen.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!

Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.

Pas op met telefoonnummers op het forum te plaatsen, het is een openbaar forum!
Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam: Frans
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Meetings, bijeenkomsten en/of rond-/tourritten