[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Frank : Even voorstellen

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 00:07

Frank

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats hier geen vragen omtrent problemen!!!
Daar is de rest van het forum voor.

Moderator: Neerven

Frank

Berichtdoor Frank » 25 feb 2010, 15:23

Hallo,

Mijn naam is Frank en ik ben 49 jaar oud.
Ik ben al jaren bevangen door het virus om als 2e auto een klassieker te hebben.
Dus heb ik pas een Poolse Mercedes 420SE op Markplaats.nl gekocht.
Dat was nog een behoorlijk onderneming want ik moest de benzinekosten eerst vooruit betalen, alvorens de eigenaar de Mercedes van Polen naar Nederland wilde rijden. Je leest ten slotte al genoeg van problemen door oplichters op Markplaats.
Eerst dacht ik ook dat ik was opgelicht toen ik een brief van de bank kreeg waarin ik maar een deel van de benzinekosten terug kreeg en ik de woorden Inquiries en investigations las. Had mijn vrouw dan toch gelijk toen ze mij hiervoor waarschuwde?
Maar ik bleek de voor- en achternaam verwisseld te hebben van de Poolse eigenaar waarop de Poolse bank onder inhouding van onderzoekskosten een deel terugboekten.
Een tweede poging lukte gelukkig wel. (PS: ik ben nog steeds met mijn vrouw getrouwd!)

Maar goed; de 420 is uit november 1986.
Nog even wachten dus en dan is deze auto belastingvrij.
Het is een Mercedes die eerst vanuit Duitsland naar Polen is ingevoerd en hier is voorzien van een ring-LPG tank. Ik had namelijk wel als eis dat de Mercedes een LPG tank moest hebben. (en een airbag en ABS) Mijn vrouw vindt namelijk dat veiligheid voor alles komt:
De kinderen mochten niet meer in mijn Citroën Mehari meerijden. De carrosserie van deze auto is namelijk van hard plastic, zodat ik ben gaan kijken naar een veiligere youngtimer.
Het liefst die ook nog veilig bij een eventuele aanrijding bleek te zijn.
Ik kwam daarom uit op een Mercedes van het W126 type.

Vroeger heb ik al eens Mercedes gehad, een 280SL. (ook nog een BMW 320, 323i, 2500 en 2800 een Fiat 124 Sport Spider, een Porsche 914 Cabrio een Chrysler Le-baron convertibel en nog wat van die klassiekers). Mijn W126 moest dus ook een schuifdak hebben want veel van mijn youngtimers waren cabriolet en ik wil toch nog iets van dit vrije-gevoel overhouden.
Op Markplaats kwam ik deze auto tegen die aan al mijn eisen voldeed.

Bij aankomst in Amsterdam (de Poolse verkoper wilde verder nergens afspreken) bleek echter dat de Poolse verkoper de auto prachtig had omschreven, maar dat er nog het nodige aan valt op te knappen. Eigenlijk niet zo heel erg want dan kan ik me op het cosmetische deel uitleven omdat mijn technische kennis me wel eens in de steek laat. Ik zie deze Mercedes daarom ook maar als ontspannende bezigheidstherapie in deze hectische tijd.
Bij het zoeken naar informatie op internet kwam ik deze site/dit forum tegen.
Ik hoop hier veel informatie van kenners en gelijkgestemden te ontmoeten!
Alvast bedankt voor jullie aandacht want bovenin zie ik staan: EVEN voorstellen.
Ik zal er dus maar snel mee stoppen.

Groetjes Frank.
Frank

Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Re:(even) voorstellen

Berichtdoor ElGriffo » 25 feb 2010, 16:53

Welkom Frank op dit leuke Forum,

Leuk verhaal hoe je aan je W126 bent gekomen, inderdaad wel een gok om zo een Poolse
S-Klasse te kopen. De brandstofkosten zullen niet gering geweest zijn of hebben ze LPG
berekend ;)

Heb je ook foto's van jouw auto of kom je de 18e April ook naar Nieuwegein?

Grt

EG (die ook een S van Marktplaats heeft)
ElGriffo

Berichtdoor Jeff_560_SEL » 25 feb 2010, 17:12

Dag Frank

heel hartelijk welkom hier op het forum

Je zult er ongetwijfeld veel kunnen vinden over de W126.

En moet je zeggen een heel leuk verhaalhoe jij aan je W126 bent gekomen ,ik kan me helemaal voorstellen hoe je vrouw gereageerd heeft, want het geheel was zeker niet zonder risico's :-)

Leuk als je de 18 april ook komt.

Groet Jeff
Jeff_560_SEL
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor superrobke » 25 feb 2010, 17:22

Hoi Frank,

Leuk verhaal zeg, en natuurlijk van harte welkom hier bij de club
en veel plezier met de Benz,

Gr. Robke B)
superrobke

Berichtdoor Ronno » 25 feb 2010, 18:17

Hi Frank,

Veel plezier met je Benz.

Blijft de Benz nu in Nederland? :) :)

Ron
Ronno

Berichtdoor Rik » 25 feb 2010, 20:33

welkom hier .
Leuk verhaal hoor. Zo koop je ze niet zo vaak haha
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor PetrolM » 25 feb 2010, 20:57

Hoi Frank,

Mooi vehaal! :)

Welkom op dit gezellige en zeer leerzame forum! B)
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja

Berichtdoor Sterretje1968 » 26 feb 2010, 16:20

Hoi Frank,

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Mooie voorstelling, mooi verhaal.
Fijn om te lezen dat er ook nog betrouwbare Merktplaats verkopers zijn maar het is geen weg die ik zou bewandelen.
Gelukkig is het goed gegaan en heb je nu een W126 en ook nog je vrouw. :P

P.s. heb dit verhaal uit je profiel gehaald, daarvoor is dit stukje forum bedoeld zoals je hebt ontdekt. :)
Groetjes, Rene.
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Star2903 » 26 feb 2010, 17:10

Dag Frank,

Welkom hier, namens ook een 420-er

Star2903
to Benz or not to Benz, that's the question
Star2903
Junior Boarder
Junior Boarder

Bouwjaar: 1991

Re:Frank

Berichtdoor Frank » 28 feb 2010, 21:15

Hallo Bedankt voor de hartverwarmde reakties.
Even een update. Ik zal proberen met deze Mercedes naar Niewegein te komen maar thans staat hij bij klasse klassiek. Omdat er toch nog aardig wat zwakke punten zijn aangetroffen hoop ik dat ik op tijd nog een NL kenteken kan aanvragen en daar aanwezig kan zijn. Misschien dus tot dan, Groeten Frank.
Frank

Re:Frank

Berichtdoor Lucky13 » 02 maart 2010, 15:59

He een gedurfde deal.

Welkom hier op het forum.

B)
Lucky13
Silver Boarder
Silver Boarder