Hallo,
Mijn naam is Frank en ik ben 49 jaar oud.
Ik ben al jaren bevangen door het virus om als 2e auto een klassieker te hebben.
Dus heb ik pas een Poolse Mercedes 420SE op Markplaats.nl gekocht.
Dat was nog een behoorlijk onderneming want ik moest de benzinekosten eerst vooruit betalen, alvorens de eigenaar de Mercedes van Polen naar Nederland wilde rijden. Je leest ten slotte al genoeg van problemen door oplichters op Markplaats.
Eerst dacht ik ook dat ik was opgelicht toen ik een brief van de bank kreeg waarin ik maar een deel van de benzinekosten terug kreeg en ik de woorden Inquiries en investigations las. Had mijn vrouw dan toch gelijk toen ze mij hiervoor waarschuwde?
Maar ik bleek de voor- en achternaam verwisseld te hebben van de Poolse eigenaar waarop de Poolse bank onder inhouding van onderzoekskosten een deel terugboekten.
Een tweede poging lukte gelukkig wel. (PS: ik ben nog steeds met mijn vrouw getrouwd!)
Maar goed; de 420 is uit november 1986.
Nog even wachten dus en dan is deze auto belastingvrij.
Het is een Mercedes die eerst vanuit Duitsland naar Polen is ingevoerd en hier is voorzien van een ring-LPG tank. Ik had namelijk wel als eis dat de Mercedes een LPG tank moest hebben. (en een airbag en ABS) Mijn vrouw vindt namelijk dat veiligheid voor alles komt:
De kinderen mochten niet meer in mijn Citroën Mehari meerijden. De carrosserie van deze auto is namelijk van hard plastic, zodat ik ben gaan kijken naar een veiligere youngtimer.
Het liefst die ook nog veilig bij een eventuele aanrijding bleek te zijn.
Ik kwam daarom uit op een Mercedes van het W126 type.
Vroeger heb ik al eens Mercedes gehad, een 280SL. (ook nog een BMW 320, 323i, 2500 en 2800 een Fiat 124 Sport Spider, een Porsche 914 Cabrio een Chrysler Le-baron convertibel en nog wat van die klassiekers). Mijn W126 moest dus ook een schuifdak hebben want veel van mijn youngtimers waren cabriolet en ik wil toch nog iets van dit vrije-gevoel overhouden.
Op Markplaats kwam ik deze auto tegen die aan al mijn eisen voldeed.
Bij aankomst in Amsterdam (de Poolse verkoper wilde verder nergens afspreken) bleek echter dat de Poolse verkoper de auto prachtig had omschreven, maar dat er nog het nodige aan valt op te knappen. Eigenlijk niet zo heel erg want dan kan ik me op het cosmetische deel uitleven omdat mijn technische kennis me wel eens in de steek laat. Ik zie deze Mercedes daarom ook maar als ontspannende bezigheidstherapie in deze hectische tijd.
Bij het zoeken naar informatie op internet kwam ik deze site/dit forum tegen.
Ik hoop hier veel informatie van kenners en gelijkgestemden te ontmoeten!
Alvast bedankt voor jullie aandacht want bovenin zie ik staan: EVEN voorstellen.
Ik zal er dus maar snel mee stoppen.
Groetjes Frank.