[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help!!!!!! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:36

Help!!!!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Help!!!!!!

Berichtdoor Ultrabilo » 18 jun 2012, 06:17

Vandaag heb ik bougie, kabels. rotor en verdeler kap alles beru gewisseld van mijn 280SEL en hij start niet meer weer oude onderdelen terug gezet en ook niets meer ,vol eg orde van de kabels zijn gecontroleerd met vriend extra check gedaan maar geen resultaat. 1 voor 1 bougie kabel gecheckt wel vonk maar staart niet wat doe ik verkeerd. Of kan iemand mij helpen natuurlijke tegen betaling.
Gr..,
Bulent
Ultrabilo
 


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Danny » 18 jun 2012, 07:42

Zoiets heb ik ook eens gehad,toen bleek uiteidelijk dat er een zwaarpunt zat in het draaipunt van de verdeler.
De ontsteking stond niet optijd zeg maar. Mischien is deze perongeluk verdraaid? Beetje vettigheid deed wonderen.
Danny, 280SE
Avatar gebruiker
Danny
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 02 jun 2010, 23:16
Woonplaats: Grootegast
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor TeunBong » 18 jun 2012, 07:48

Of de rotor verkeerd en niet in het sleufje of de kabels in de verkeerde volgorde.
Wel de juiste bougies neem ik aan?
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1889
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Ultrabilo » 18 jun 2012, 08:17

ik heb weer oude bougies en verdeler kap terug gezet, maar geen resultaat. nieuwe onderdelen allemaal wel juiste onderdelen.
Ultrabilo
 


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor 126 » 18 jun 2012, 08:29

Heb pas ook beru verdeelkap gemonteerd er zat eerst Bosch op.
Het viel mij op dat deze erg moeilijk erop ging
Er zit een pasblokje in de rand van de verdeelkap wat minimaal groter was als de uitsparing in de ontstekingmodule.
Hierdoor stond de kap ietwat scheef en kreeg ik de schroeven maar net aangedraaid.
Na voorzichtig de kap een paar keer eraf en op geduwd te hebben viel ze op zijn plaats.
mischien heb je hier iets aan?
126
 


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Olleke Bolleke » 18 jun 2012, 12:18

De motor slaat aan wanneer er brandstof, lucht en een vonk is.
Uiteraard moet de vonk op het juiste moment de bougie bereiken.

Maak eens een kabel los van de bougie, neem een andere bougie en houdt die tijdens het starten tegen
een goed punt van de motor dat massa geeft.
Is er een vonk dan gaat het erom of de vonk op het juiste moment naar de bougie gaat.
Draai de krukas tot die een klein stukje voor het merkteken staat.
Maak de verdelerkap los en controleer dat de rotor vlak voor de aansluiting in de kap staat voor de
eerste bougie.
De rotor kan ook 180 graden verder staan, dat is nu even niet van belang.
Sluit een lampje aan op de bobine, verdraai de krukas langzaam in de draairichting, het lampje
moet uitgaan een klein stukje voor het grote merkteken op de poelie.
Meer kun je niet doen om de ontsteking te controleren.

Eenvoudige controle van het brandstofsysteem:
Loopt de pomp een paar seconden nadat je het contact hebt aangezet?
Zit er genoeg brandstof in de tank?

Succes!
Olleke Bolleke
 


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Neerven » 18 jun 2012, 12:45

:mrgreen: misschien de verdelerkap verkeerd erop gezet? 180 graden draaien?
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Douwe » 18 jun 2012, 12:46

niet toevallig een vacuüm leiding los gedrukt
ik had in de tijd bij een W123 zon zelfde probleem auto starte nog wel liep heel broert
ben lang aan het zoeken geweest bleek later dat ik een vacuüm slang binnen in het inlaat spruitstuk had los gedrukt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Robje1968 » 18 jun 2012, 12:52

@Douwe, welke vacuüm slang bedoel je hier? Was bij jouw 380SE, die heb ik ook en nu toch alles los ligt, lijkt me goed alle tips aan te pakken mbt lekken.
Robje1968
 


Re: Help!!!!!!

Berichtdoor Douwe » 18 jun 2012, 13:40

nee was bij een W123 coupe 4 cilinder hier zit binnen in het inlaat spruitstuk een vacuüm leiding aangesloten
en deze had ik er af gedrukt toen ik het luchtfilter weer terug plaatse
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron