Nu kom is diversen inbouwers tegen hier op het forum en hoe en waar je op moet letten.
Wat ik niet kan vinden is waarom niemand de luchtkamer van de verdamper aansluit op het luchtfilter? download/file.php?id=4565&mode=view
Volgens mij compenseer je hierdoor het druk verschil zodat de verdamper gewoon gas blijft leveren ondanks de rijwind overdruk zoals het origineel hoort te zitten.
Deze hoge druk inlaat geeft extra vermogen en neemt het vermogen toe naarmate je harder rijd en de lucht is lekker koel wat ook weer meer vermogen geeft i.p.v. uit het motor ruimte
Wat ik wel vind is klepjes voor de inlaat van het luchtfilter en slangen door de lucht toevoer
De luchtinlaat slang los koppelen en opzij buigen naar de verdamper om druk opbouw te voorkomen in het luchtfilter
Zo blijft de druk gelijk tijdens gebruik ( luchtinlaat/verdamper lucht kamer )
Dus dit zou ook zo zijn als je de luchtkamer van de verdamper aansluit op het luchtfilter dat is dan ook gelijk en zou hij top moeten werken
Het 2de voordeel is dat je altijd een gelijke druk heb op je verdamper/luchtfilter en geen last van luchtstromingen onder de motor kap die mengsel veranderingen beïnvloed
Dit kan ook een back-fire oorzaak zijn op hogere toeren ?
Dus mijn vraag
Heeft iemand hier over nagedacht / geprobeerd of rijd hij zo in de rondte met de luchtkamer van de verdamper aangesloten op het luchtfilter( buitenkant filter/dus niet bij de gas venturie )
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken ?
