Het duurde ff langer als ik dacht maar nu toch ff kunnen bellen naar Mandigers LPG
Paul Mandigers vond het leuk gevonden om het luchtfilter aan te sluiten via een slang op de luchtkamer van de verdamper maar zei dat het niet werkte
Dit omdat de verdamper zo gevoelig is op druk i.v.m. de afstelling
Een zuchtje wind zou hem al doen verlopen met leveren van gasdamp wat weer de afstelling zou doen beïnvloeden
Vandaar dat hij altijd de luchtslang van het luchtfilter afbuigt om dit te voorkomen
En heeft daar altijd goede resultaten mee
Ook wist hij te vertellen dat dit niet merk gebonden is maar voor alle auto`s geld die dit systeem LPG en op hadden zitten
Misschien als je de hele verdamper in een bak zou bouwen en deze bak aansluit op het luchtfilter en de lucht toevoer origineel laat het wel zou werken zei hij ?
Ook wist hij mij te vertellen dat als je een druk aansluiting op de verdamper wilt gebruiken je de verdamper voor een turbo motor zou kunnen nemen
Maar of die deze kleine drukverschillen van de rijwind kon verwerken wist hij niet met zekerheid te zeggen
Dus het komt er op neer dat het probleem in de drukverschillen ligt en de inbouwer de makkelijkste weg neemt
Logisch ook
Hij moet ook wat verdienen
Zomaar ff brain stormen
Dus van deze kleine drukverschillen moeten we vanaf of zorgen dat de verdamper de hogere druk /zuchtje lucht/rijwind eerder krijgt als de motor zodat hij er op kan reageren
Hierbij bedoel ik bij reageren de traagheid van de membramen in de verdamper om de goed mengverhouding te waarborgen
Net als dat je na het inbouwen terug moet komen omdat de membramen versoepelen en de afstelling verloopt en opnieuw afgesteld moet worden
Paul vertelde mij ook dat Type 2 minder gevoelig was voor LPG inbouwen dus dat hoorde ik graag
Zoals ik het begreep kwam het door de ontsteking/injectie opbouw
I.v.m. de back-fire klep voor het spruitstuk ben ik benieuwt hoeveel het gasklephuis omhoog kan komen in het aansluitrubber zonder gevolgen
Of hier een flexibel rubber tussen plaatsen
Dit omdat ik een afblaas locatie zoek die makkelijk toegankelijk is en voor iedereen te plaatsen
Als hij bvb 5 mm omhoog zou kunnen zonder gevolgen zou de pakking die tussen de gasklep en het spruitstuk uit kunnen en is ook weer een mm
In de gasklep een gleuf draaien en hier een O ring in monteren voor de afdichting
De 4 inbusboutjes waar hij mee vast zit iets langer maken en tussen deze ruimte veertjes plaatsen die hem dan aandrukken
Zo word hij afgedicht en na een back-fire weer in de originele positie terug komt en je gewoon verder kan rijden/starten zonder dat je nokkenas ketting verspringt
De gasklep word dan zeg maar een omruil klep of zo
Of ff een gleuf laten draaien bij een kennis of machine berdijfje
Dat is niet zo spectaculair om uit te voeren
Zo we hebben weer wat om over na te denken