W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 mei 2018, 15:02

hoog stationair

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: hoog stationair

Berichtdoor Jjoey » 31 jan 2014, 00:10

Ik heb het waspotje in een pan gelegd en bij 80 graden gaat die los. Lijkt mij wat laat aangezien de motor niet warmer wordt als 80 graden en dat die dan bij volledig warme motor dicht gaat. Ik weet dat die iets warmer mag lopen maar dat is weer het volgende probleem haha. Nu heb ik hem tijdelijk dicht gemaakt en met de stel schroef afgesteld loopt als een stuk rustiger. Alleen met de koude start moet ik hem een beetje lopend houden. Ecometer geeft ook niks meer aan bij stationair toerental. Moet alleen de ontsteking na kijken hoeveel graden zouden jullie hem zetten? Ik kwam ergens 16 graden bij 650 toeren tegen. En het motor nummer is 11696522011391
Jjoey
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 21 apr 2012, 19:57
Roepnaam: Joey
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W107 SL380


Re: hoog stationair

Berichtdoor Douwe » 31 jan 2014, 08:14

Bij mij stond de 380 in de tijd op zon 40 graden ook met een dicht gemaakt was potje deze liep koud en warm zon 500 toeren en was een beest kwa op trekken
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hoog stationair

Berichtdoor BenzHans2 » 31 jan 2014, 17:47

Als zijn motonr 116965 is, dan heb je een 420 motor.
Die heeft iets andere nokkenassen, dus zal iets anders qua ontsteking moeten staan.
Ik zou gewoon 25 graden aanhouden zonder vervroeger bij 3000 toeren.
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3432
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Mercedes W202 C240


Re: hoog stationair

Berichtdoor Lode96 » 17 jan 2018, 23:59

Hallo iedereen,

Ik heb het zelfde probleem op mijn SE 500, bij het starten begint hij op +-1300 toeren en stijgt die tot +-2000 toeren. Ik lees dus hier dat ik het waspotje moet dichten? Ik las ook ergens anders dat je met M5 ringetje voor de ingang van het waspotje het ook kon oplossen? :)
Wat is volgens jullie de beste methode ? Als ik het zou afdekken, hoe doet ik dat dan best?

Groeten Lodewijk! :)
Lode96
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg
Roepnaam: Lodewijk
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: hoog stationair

Berichtdoor BenzHans2 » 19 jan 2018, 16:56

Waspotje afdichten is mc Gyver oplossing.
Starten wordt moeilijker en je veroorzaakt weer andere problemen.
Denk dat je vavuumlekken hebt. Die eerst allemaal oplossen en dan nog eens starten
Denk dat toerental dan weer normaal functioneert
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3432
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Mercedes W202 C240


Re: hoog stationair

Berichtdoor Lode96 » 19 jan 2018, 22:07

Aah oke!
Waar zouden die vacuumlekken kunnen zitten? Ik veronderstel bij de toevoer naar het waspotje?
Ik merk ook als hem warm is dat het toerental zakt ook als ik van p naar n of d gaat veranderd het toerental. Ook als er lichtjes gas gegeven word in p daalt die niet volledig terug naar het toerental waar hij voor het gas gegeven op draaide.
Lode96
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg
Roepnaam: Lodewijk
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: hoog stationair

Berichtdoor BenzHans2 » 19 jan 2018, 22:41

Onderbak luchtmassameter, injectorrubbers en verder alle zichtbare rubberen slangen. Uiteindelijk zelfs inlaatspruitstuk een mogelijkheid. Zelfs je koplampverstelling kan invloed hebben.
Heb nu een W124 met een 260 motor bij huis staan van een kameraad. Daar ga ik morgen alles wat aan vacuüm invloed kan hebben, morgen vervangen
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3432
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Mercedes W202 C240


Re: hoog stationair

Berichtdoor Lode96 » 19 jan 2018, 23:06

Aah amai, dat zal nog wel een pak werk zijn dan? Ik zal in de loop van de week eens in de motorruimte moeten gaan snuffelen naar een mogelijk lek, hopelijk vind ik het snel :p
Lode96
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg
Roepnaam: Lodewijk
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: hoog stationair

Berichtdoor Marcedes-Benz » 20 jan 2018, 19:27

https://www.youtube.com/watch?v=MkjuDgAzOjg

Ik weet niet of de link werkt. Anders ff plakken in je url.
Beter kan het niet uitgelegd worden voor MB rijders die een leerlauf/ stappenmotor hebben.
Als je deze stappen doorloopt weet je in ieder geval waar je het probleem moet zoeken.
Avatar gebruiker
Marcedes-Benz
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 18 jan 2013, 14:25
Woonplaats: Prov. Limburg
Roepnaam: Marc
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: hoog stationair

Berichtdoor Machiel » 21 jan 2018, 23:23

Heldere uitleg inderdaad.
Avatar gebruiker
Machiel
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 22 jan 2014, 18:13
Woonplaats: Prov. Zuid Holland
Roepnaam: Machiel
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW 525i (1994)


Re: hoog stationair

Berichtdoor Lode96 » 10 feb 2018, 14:50

Inderdaad, sorry voor het late antwoord!

Ik heb nu wel gemerkt dat als ik op LPG sta dat hij dat niet heeft. Dus ik veronderstel dat er een vacuüm lek zit bij de injectoren.
Lode96
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 16 dec 2017, 19:43
Woonplaats: Pellenberg
Roepnaam: Lodewijk
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten