[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ineens afslaan?? : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:54

ineens afslaan??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: ineens afslaan??

Berichtdoor StephanBenz » 31 mei 2012, 19:23

Vandaag een nieuwe module gekocht in Horst, aardige vent trouwens,
Module gemonteerd.
BROEM, lopen!
Ik blij, totdat ik de oude nog eens probeerde, die er in.
BROEM, lopen! :roll:
Het zit dus niet in de module, ik heb dit eerder gehad, toen deed hij het 1 uur niet en daarna ineens wel weer.
Net ofdat m'n auto alleen start als hij er zin in heeft.
En als hij start, is het echt gelijk aanslaan en 100% netjes lopen, zodra hij dan afslaat is het net ofdat je de sleutel omdraait, verder dus geen enkel sputtertje of niks.

Kan dit probleem in m'n contactslot zitten? Waar moet ik zoeken :dry:
StephanBenz

Berichtdoor Rene500SEC » 01 jun 2012, 07:43

Ik had mijn geld op de verdeler zelf gezet of de groene kabel.
zodra de rotor een slag draait geeft ie een signaal naar de module waardoor er vonk is en je benzinepomp een keer rond draait.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor StephanBenz » 02 jun 2012, 00:22

En wat bedoel je dan met de verdeler zelf Rene? de complete incl alle elektronica die hier in zit?
Die groene kabel zou zo maar eens kunnen, heb die dus moeten bewegen met het plaatsen van de andere module, mischien dat het slechte contact daardoor weer even weg was.

Nog wat eigenaardigheden sinds hij nu weer loopt:

-Oliedrukmeter geeft nu standaard te veel aan en flippert een klein beetje heen en weer, zelfs met warme motor bijna 3 bar nu, dat was 2 weken terug voor hij het even niet meer deed wel anders, toen was het 1,5 bar bij warme motor, zoals het hoort.

-Stationair toerental is nog nooit zo netjes geweest, lijkt wel of ik een gereviseerde leerlaufmodule heb, strak 500 toeren in D en R en 650 in P en N, was 2 weken terug wel anders, toen vloog hij steeds naar 1200 toeren elke paar seconden.

-Themperatuurmeter geeft teveel aan. Werd hij 2 weken terug nog max 90 graden, nu word hij vaker 100 om daarna ineens weer terug naar 85 te schieten.
Soms als hij op 100 staat en ik tik eens tegen de plaats waar de meter zit schiet hij ook terug naar 85 maar dat werkt niet altijd.

Benzen, soms snap ik ze niet ;)

Mensen met soortgelijke ervaringen en/of tips zijn altijd welkom!
StephanBenz

Berichtdoor jaro2000 » 15 jun 2012, 11:44

Heb je alle massa aansluitingen naar en van het blok al nagekeken of deze wel goed vast zitten niet gecorrodeerd zijn
of iets dergelijks. Mercedes heeft vaak bruine draad als massa .
jaro2000

Berichtdoor Tankfrank » 16 jun 2012, 22:39

Mijn Benz doet iets gelijks.

Na de ellende met de verdeler zit er nu een originele op, de auto deed het een paar dagen prima.
Toen kwam echter de dag dat ik in de spits bij Rotterdam (uiteraard op de 3e baan) een stotterende Benz kreeg. Auto aan de kant gekregen en een collega gebeld waarvan ik wist dat hij langs zou komen en met hem de auto op de carpoolplaats bij Barendrecht gesleept. Daar geprobeerd en zelfde probleem, starten direct aanslan en mooi lopen en na 1 1/2 minuut afslaan en niet te starten. 2 minuten later start ie weer direct, loopt mooi en stopt weer na 1 1/2 minuut.
Met een oprijwagen de auto naar huis gebracht en daar staat ie nog steeds, ik durf er niet mee naar mijn werk.
Zowel op gas als benzine start de auto prima maar slaat na een 1 1/2 minuut af, als ik een beetje gas houd slaat ie niet direct af maar gaat heel rot lopen.
Ook ik zal alle massa aansluitingen eens goed bekijken, anders moet ik misschien toch ook maar aan een nieuwe bobine en ontstekingsmodule.

Gr. Frank
Tankfrank

Berichtdoor ElGriffo » 16 jun 2012, 23:17

Had ik van de week ook....

stond zonder bezine :blush:
ElGriffo

Berichtdoor Tankfrank » 16 jun 2012, 23:51

Met de huidige prijs is dat niet zo gek :D
Tankfrank

Berichtdoor Douwe » 17 jun 2012, 09:04

dat wil ook een groot probleem zijn zonder of te weinig benzine in de tank
je start de wagen hij slaat aan en net zo hard weer af
hij geeft wel tekenen van aanslaan bij het starten maar slaat dan net zo hard weer af
ik heb dit nu twee maal mee gemaakt tank meter kwam wel uit de hoek maar tank was te leeg om de wagen nog op te starten
is natuurlijk heel vervelend als je een benzine start systeem hebt
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek