[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
is er een advokaat in de zaal ? wegenbelasting LPG : W126 - Van alles wat.... - 3

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 01:15

is er een advokaat in de zaal ? wegenbelasting LPG

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderator: Neerven

Re: is er een advokaat in de zaal ? wegenbelasting LPG

Berichtdoor Liefhebber » 25 jun 2013, 23:35

Vandaag een groot aantal gesprekken gehad met diverse partijen zoals RAI, KNAC, ANWB en vanavond bij bestuur van de FEHAC op bezoek gegaan.
Tevens weer een tijd met beleidsmedewerkers gesproken en met een paar fractie leden van politieke partijen in Den Haag. Pfff wordt bijna een fulltime baan :)

Uit alle gespreken komt het volgende naar voren.
M.B.T.Diesels zal er heel weinig mogelijk zijn wanneer je naar de aantallen kijkt zie je gewoon dat 94% van de diesel oldtimers tussen 25 en 39 jaar oud zijn. De algehele perceptie is i.v.m. de belasting maatregelen het aantal diesels aanzienlijk is toegenomen, tevens is de perceptie dat deze het meest vervuilend zijn. (ik laat mij hier persoonlijk niet over uit) 94% van de diesel oldtimers zijn tussen 25 en 39 jaar oud voor benzine auto's is dit 66% en voor LPG is dit 62%
(helaas weet ik niet hoe ik een overzichtje moet invoegen anders had ik dat even gedaan)

wat LPG betreft, merk ik in de gespreken dat men eigenlijk vindt dat deze ook onder de nieuwe oldtimer regeling zouden moeten vallen. Echter zijn de onderhandelingen met het ministerie dermate hard geweest dat vooralsnog er geen ruimte voor is, dat wil niet zeggen dat oa de Fehac op basis van stille diplomatie dit alsnog proberen gelijk te stellen met de benzine regeling.

Het originele uitgangspunt in het regeerakkoord was het milieu en dat alle oldtimers wegenbelasting moesten betalen na de onderhandelingen is de huidige regeling tot stand gekomen.
Volgens de diverse partijen is het altijd een financieel verhaal geweest, een financieel verhaal dat oorspronkelijk 156 miljoen zou moeten opleveren. door de huidige aanpassingen valt er al een gat van € 15 miljoen, dit gat zou echter door het ministerie worden gedekt als de diverse partijen mee zouden gaan in het voorstel zoals dat nu op tafel ligt.
Het was dus een keuze van het ministerie van of iedereen wegenbelasting betalen of de huidige regeling zoals dee op tafel ligt.

wat kan er gedaan worden?
de maatregel wordt in zijn geheel mee genomen in het hele belasting plan 2014 dat op prinsjes dag wordt gepresenteerd er is dus een groot risico dat het hele belasting pakket in 1 maal tijdens de algemene beschouwingen behandelt gaat worden.
Om dit te voorkomen is het zaak dat oldtimers de diverse tweede kamer fracties mobiliseren, alleen dan hebben we kans dat dit er uit gelicht gaat worden.
Voor de LPG regeling spelen er een aantal zaken, het gelijkheidsbeginsel is er 1 maar erg moeilijk maar goed, er kan naar gerefereerd worden , het feit dat LPG een schone brandstof is een ander punt, betrouwbare overheid is een andere.
Ik denk dat de enige mogelijkheid die wij hebben is het aandragen van een charmante oplossing.

Huidige oldtimers op LPG vallen in een overgangsregeling en dus het zelfde voortel als Benzine oldtimers (€ 120,- per jaar en mogen niet gebruikt worden in Dec, Jan en Feb. En wagens die per 1 januari 2014 onder het oldtimer regime komen te vallen (dus per 1 jan 25 jaar oud zijn) en waar nog geen LPG is ingebouwd vallen buiten de oldtimer regeling als er besloten wordt achteraf alsnog LPG in te bouwen.

Mijn advies is stuur brieven naar de diverse fracties in de tweede kamer en wie weet weten we samen nog wat meer uit de regeling te halen.

groet
Marc
Liefhebber

Berichtdoor Munnitara » 26 jun 2013, 07:34

Perfect gedaan Marc,
Kunnen we hier gezamenlijk hier iets voor gaan opzetten en dit misschien in combinatie met andere clubs onder de aandacht brengen?
Ik denk hierbij aan een soort standaard brief die iedereen kan sturen zodat we hier kracht bij kunnen gaan zetten.

Ik ben hierin in ieder geval een groot voorstander.

Groet
Peter
Munnitara

Berichtdoor Bertorelli » 26 jun 2013, 09:05

Marc,

Heb je ook contact gehad met de heren van http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ ?
Die zijn ook druk bezig heb ik begrepen en wellicht kunnen de krachten gebundeld worden.
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Liefhebber » 26 jun 2013, 09:20

Hoi Bert,

Ik geloof niet in organisaties die een bijdrage vragen, dat doe ik ook niet en dit verhaal heeft mij al behoorlijk wat geld gekost (tijd en kosten) maar vind het belangrijk voor de oldtimer liefhebbers.
Tevens heb ik aardig wat ervaring met dit soort besluit vorming binnen de politiek en weet hoe de hazen lopen.
Het is prima dat er mensen zijn die op de barricade willen maar wat mij betreft ga je daar deze zaak niet mee winnen.
De grondslag van de besluiten liggen namelijk op hele andere basis dan zoals dat in het regeer akkoord is verwoord, en dan heeft harder schreeuwen weinig nut. strategische positionering is mijn inzien de enige weg en dat moet je op een slimme en subtiele manier doen (dat zeg ik die over het algemeen niet bekend staat om subtiliteit ;) )
De aanpak is dus heel verschillend van elkaar.
Dat sluit niet uit dat elke initiatief een goed initiatief is want stil zitten is geen optie tenzij het je niet interesseert dat de overheid de liefhebber nu als volgende melkkoe gaat uitkleden
Liefhebber

Berichtdoor Balboa » 26 jun 2013, 11:03

Moet Zeggen dat ik hier ook een wat dubbel gevoel bij heb indien de afspraken weer worden gewijzigd. Ook al zijn deze nog niet aangenomen door de 1e kamer. Enerzijds begrijp ik dat veel liefhebbers gedupeerd worden. Nu kunnen "LPG-ers" nog wel de LPG tank laten uitbouwen, maar "dieselaars" hebben een echt probleem. Hierop anticiperend heb ik juist een benzine youngtimer gekocht. Indien er een nieuwe tussenweg (LPG voor 1-1-14 ook kwarttarief) wordt gekozen zoals Liefhebber verwoord, dan pis ik weer naast de pot. Of ik moet voor die tijd alsnog een LPG installatie laten inbouwen:)

Kortom, lastige casus.
Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Balboa
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Gerko » 26 jun 2013, 12:46

tja ik heb vorig jaar geanticipeerd door een 1986er 300SDL te kopen. er was namelijk een net nieuwe regeling en die was prima dus ik had geen reden om te denken dat deze regeling binnen 1 jaar weer aangepast zou worden door onze betrouwbare overheid!

niettemin blijf ik hem rijden, ik houd nu eenmaal van de heerlijke dieselklop van deze onverwoestbare motoren. dat is pas milieubewust: het blijven rijden van iets goeds ipv het weg te werpen wat zo vaak gebeurt in onze wegwerpmaatschappij! de eventuele walm die uit mijn uitlaat zou komen valt in het niet bij alle fabrieken die ons consumeergedrag proberen bij te houden!

dus, ik heb mijn droomauto: diesel, lang, leren bekleding, blauwgrijze metallic lak enzn enz. dus ik heb straks nog steeds een (zij het duur betaalde) glimlach als ik in mn Benz rijd!
nu verkopen is ook geen optie: van de duizenden euro's verlies die ik dan moet nemen kan ik nog jaren wegenbelasting betalen! positief blijven.
groet, gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Collazos » 26 jun 2013, 18:29

Wat te denken van de uitstoot van oerwouden die ze platbranden in Indonesie.
Daar hoor je hier helemaal niemand van de regering over , laat staan dat ze ze op het matje roepen.
Mercedes Benz "Das Beste Oder Nichts"

W126 500SE
Collazos
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Gebruder S » 28 jun 2013, 18:06

Laatste nieuws Fehac 28-6-13 18:00

Losse eindjes nieuwe vrijstelling
De opwinding over de nieuwe vrijstelling wegenbelasting is inmiddels weer wat gezakt en iedereen in het klassiekerwereldje gaat nu kijken en vooral rekenen wat dit straks in 2014 voor hem persoonlijk gaat betekenen. De laatste strohalm die LPG- en dieselrijders nog hadden is hen ook uit handen geslagen: de moties van SP-er Bashir om ook deze categorieën onder de overgangsregeling van € 120 per jaar te laten vallen werd op 14 mei jl. door een meerderheid van VVD, PvdA en D66 verworpen.

De regeling per 1 januari 2014 wordt dus: vrijstelling pas bij 40 jaar.
Voor voertuigen, die nu vrijstelling hebben maar nog geen 40 jaar oud zijn, is er een overgangsregeling. Dit zijn de voertuigen met Datum Eerste Toelating (DET) in 1987 of eerder.
De overgangsregeling betekent dat je per jaar een kwarttarief MRB moet betalen met een maximum van € 120 met een rijverbod in de wintermaanden (december, januari en februari).
Deze overgangsregeling geldt echter niet voor personenauto’s en bestelwagens op LPG of diesel.
Maar zoals bij veel regelingen bepalen de details pas werkelijk hoeveel jij met jouw specifieke voertuig(en) er zelf last van hebt. Als je alleen maar een schuur vol 40+ auto’s hebt staan haal je je schouders op over de nieuwe regeling, maar als je een mooie Peugeot 604 diesel uit 1977 hebt moet je er weer de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen.

Ook komen nu de vragen los. Bijvoorbeeld over wat als leeftijd van een voertuig geldt. De overheid rekent niet met bouwjaar of productie- of importdatum. Bepalend is de Datum Eerste Toelating: de datum waarop een voertuig in Nederland of ergens in het buitenland voor het eerst op kenteken is gezet.

De overgangsregeling met winterstop is ook niet iedereen duidelijk; die is inderdaad ingewikkeld. Allereerst: dit is een regeling voor de (bestel)auto’s op benzine, vrachtwagens en motorfietsen met een DET tot/met 1987. Een voertuig van 1988 of jonger zal nooit dus onder de overgangsregeling vallen. Over 14 jaar - als deze vrijstellingsregeling het zolang uithoudt- is de overgangsregeling helemaal verdwenen.

Dan de winterstop: dat is geen schorsing die zelf aangevraagd moet worden maar een rij- en parkeerverbod op de openbare weg voor de maanden december, januari en februari in Nederland. Heeft u een leuk evenement in de Ardennen in februari: geen probleem want rijden in het buitenland mag wel, maar tot de grens moet het voertuig mee op een auto-ambulance. Of zou de FEHAC-evenementenregeling daarvoor uitkomst kunnen bieden? De toekomst moet het leren.

Tot slot schorsen, vooral interessant voor diesel en LPG rijders. Dat blijft voor 15-plus voertuigen € 23,- per schorsing per jaar en vanaf 6 voertuigen of meer is het gratis. Bij het kwarttarief stopt schorsen de verplichting om wegenbelasting te betalen niet; wel kan schorsen in die categorie nodig zijn om de APK uit te kunnen stellen.

En wat te denken van de kampeerwagens ? Voor hen is het nog onduidelijk wat het gaat worden : Overgangsregeling met maximaal 120,- of het kwarttarief van 1000,- of meer ? Ongetwijfeld zullen de komende maanden nog veel meer van dit soort uitvoeringsvragen komen: de FEHAC zal proberen deze zo goed en praktisch mogelijk voor oldtimerbezitters uit te werken.

Veel mensen zijn teleurgesteld over deze regeling: ineens is er weer een aanslag op de portemonnee waar helemaal niet op gerekend was.
Laat het duidelijk zijn: de gelegenheids-alliantie (BOVAG, KNAC/ANWB, RAI, FOCWA en de FEHAC) staat zeker niet achter alle maatregelen die nu gaan komen. Wel is dit nu het best haalbare, gegeven de omstandigheid dat de overheid op een opbrengst van € 155 miljoen heeft gerekend. Den Haag is tot op heden doof voor argumenten als verwaarloosbare aanslag op het milieu, het de nek omdraaien van een bedrijfstak en het missen van inkomsten BTW en accijnzen. Meer wegenbelastinggeld bij de oldtimers binnen te harken was het enige doel van Financiën.

Het bovenstaande is de situatie zoals hij nu is. In de politiek is natuurlijk niets zeker voor dat het in de wet vastligt. En zelfs dan vaak nog niet. Blijkens de vele MRB wijzigingen die elkaar in heel korte tijd hebben opgevolgd. De inkt van de vorige ‘definitieve’ was nog maar net droog toen we verrast werden met het regeerakkoord.
Dat betekent ook dat er misschien toch nog ergens een gaatje is om iets te repareren. Want ook al is de huidige uitkomst werkbaar en acceptabel voor een groot deel van de FEHAC achterban, het is zijn helaas wel zo dat er bepaalde groepen tussen wal en schip vallen. Zo zijn er best ‘echte’ liefhebbers met een lpg- of diesel auto.
Natuurlijk zijn wij – noodzakelijkerwijs buiten beeld – wel de mogelijkheden daarvoor aan het onderzoeken en hebben daarvoor ook al voorstellen gedaan.

Naast het brede samenwerkingsverband van ‘de alliantie’ is er recent nog een ander initiatief dat heel nadrukkelijk de media opzoekt met als doel om alle klassiekers MRB vrij te houden, ook voor dagelijks gebruik.
Dat lijkt ons niet haalbaar in de huidige realiteit. Tevens is het zo dat dagelijks gebruik van een klassieker niet valt onder de doelstellingen van de FEHAC. We zien er ook een risico in. Bijvoorbeeld de orde grootte van dagelijks gebruik die zich aan het ontwikkelen was, zet de deur open naar milieuzones en andere ontwikkelingen die ook de liefhebber zullen treffen.
Het staat iedereen natuurlijk vrij om eigen initiatieven te ontplooien. We zijn vanzelfsprekend ook met deze partij in contact en volgen de ontwikkelingen op de voet.
Gebruder S

Berichtdoor Bertorelli » 28 jun 2013, 23:43

Die mail heb ik ook gehad. :evil:

Vind het een en ander nogal vreemd overkomen en inhoudelijk kloppen er ook een aantal zaken niet.

Eerst een 'akkoord' sluiten en als dan een grote groep van je leden het er totaal niet mee eens is, dan melden dat je het er zelf ook niet mee eens was.

Ik ben zelf lid van twee clubs die zijn aangesloten bij de FEHAC.
Daar betaal ik contributie voor, waarvan een deel naar die organisatie gaat.
Ik zit er sterk over te denken om die lidmaatschappen op te zeggen, of in elk geval om het bedrag voor de FEHAC in mindering te brengen volgend jaar.

Zullen ze niet blij mee zijn, maar het is om ze te citeren; 'het best haalbare, gegeven de omstandigheid'.

Maar we blijven positief, want het is nog geen 2014. B)
Ik blijf mijn W126 gewoon rijden, dat staat al wel vast.
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor Corvette » 29 jun 2013, 08:29

Die clubs hebben zich gewoon laten overbluffen door de regering.
Ik had ze een mail gestuurd om te vragen hoe ze in godsnaam hiermee akkoord zijn gegaan.
Moet nog antwoord krijgen.
Van mij mogen ze de #@#%$ krijgen. :angry:
Corvette
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor Foofigter » 01 jul 2013, 14:57

Okay.....betekend dus dat we weinig zijn opgeschoten. Wel heel veel moeite van de starter van dit Topic ( waarvoor dank ).
Qua organiseren ben ik een weggegooide kroonkurk.....wel zou ik meedoen met een eventuele actie. Mijn W126 is volledig origineel op benzine en ik rijd er maximaal 10.000 km per jaar mee. Juist in de winter is het een fijn iets om je droog en warm te verplaatsen. Schorsen doe ik dus niet.

Maar goed, mocht er actie gevoerd moeten worden, ik noem bv de A10 ring of ergens in Den Haag....just to make a point. Gewoon rondjes rijden met een paar honderd ( if any ) W126. Hoeft niet langzaam of storend te zijn voor ander verkeer...met zo'n stoet haal je het nieuws toch wel.
Ik doe mee, laat maar weten

grtz Jeroen
Foofigter
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Foofigter » 01 jul 2013, 15:55

Beste allemaal, hieronder de link waarop je steun kan betuigen. ( miste ik tussen alle andere linkjes )

http://www.vrijstellingoldtimer.nl

Grtz Jeroen
Foofigter
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Foofigter » 01 jul 2013, 15:57

Oooops..sorry, linkje stond er wel, maar niet dat je steun kan betuigen.

Graag allemaal even naam en E-mail invullen, meer is het niet. ( desnoods een tijdelijk hotmail of gmail adres aanmaken )

http://www.vrijstellingoldtimer.nl

Grtz Jeroen
Foofigter
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Cashforce » 21 jul 2013, 00:06

150 miljoen ophalen gaat niet meer want veel van de auto's waar ze het geld wilde uit persen zijn al het land uit.

De werkeloosheid neemt toe veel gespecialiseerde bedrijven gaan over de kop.

Ik ken persoonlijk een bedrijf dat 800.000 euro inkoop had staan. Deze gaat de boel afschrijven naar 150.000 euro. Gevolg een compensabel verlies......geen vpb, veel minder btw.

Dus tel uit je winst! :ohmy:
Cashforce

Berichtdoor Wimada » 21 jul 2013, 08:46

John

Heel lullig voor dat bedrijf,zo zijn er meer uiteraard,maar je hebt het niet over de bakken geld
Die de handelaren hebben verdiend aan auto's die ze voor n habbekrats kochten in het buitenland
En voor de hoofdprijs verkochten hier met allerlei gebreken ! B)

Als ze het goed hebben gedaan hebben ze n flinke appel voor de dorst !

Ken ook wat bedrijfjes die voor n 1000 euro n 190 D inkochten die er niet uitzag ,en wat oppoetsen
En voor zo''n 4000 aan de man brengen,tel uit je winst !!!

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Marcedes-Benz » 21 jul 2013, 09:22

Marcedes-Benz
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
LPG: Ja

Berichtdoor Cashforce » 21 jul 2013, 12:17

De ANWB zei ook dat Nederland voor rekening rijden was! Wij rijden al rekening al jaren. Als je rijdt betaal je belasting doormiddel van de brandstof accijnzen.
Cashforce

Berichtdoor Peter 500SEC » 21 jul 2013, 22:18

Peter 500SEC

Berichtdoor Cashforce » 22 jul 2013, 01:38

Cashforce

Berichtdoor La Noir Verni » 18 aug 2013, 00:11

Ik ben er redelijk van overtuigd dat de hele regeling afgeschoten gaat worden. Op dit moment zijn Wouter van Embden en consorten er druk mee bezig. Zij hebben de lobby voor de 35% bijtelling voor het zakelijk rijden van auto's ouder dan 15 jaar ook voor elkaar gebokst. Deze mannen weten precies wie ze in Den Haag aan de staart moeten trekken en komen met goede argumenten. Ik heb wél een donatie gedaan, simpel omdat ik veel vertrouwen in hen heb.

Ze zetten voornamelijk in op onbehoorlijk bestuur doordat de regering in 4 jaar tijd 3x de wet mbt oldtimers wil wijzigen. In de opening op hun site stellen ze:

"Ja er is een akkoord gesloten tussen het Ministerie van Financiën en een alliantie (ANWB, KNAC, FEHAC, FOCWA, BOVAG en RAI Vereniging). Leuk als u een meer dan 40 jaar oude auto heeft. Heeft u een diesel of LPG van minder dan 40 jaar dan zal u vanaf 1 januari 2014 het volledige MRB bedrag moeten betalen tot de auto 40 jaar is. Heeft u op 1 januari 2014 een auto van tussen de 26 en 40 jaar oud op benzine, dan kunt in aanmerking komen voor het zogenaamde 25% tarief. U betaalt dan 25% van de jaarlijkse MRB voor een geheel jaar, maarrrr u mag dan in de maanden december, januari en februari NIET de weg op met uw oldtimer. Dit is natuurlijk een bespottelijke zaak. Internationaal is de norm voor oldtimers 30 jaar. Maar veel belangrijker nog: het is onrechtvaardig dat politici de rechten van zoveel bestaande eigenaars aantasten! Dit is al de derde wijziging in vier jaar, dit MOET gestopt worden...""

In de opening van dit topic werd gevraagd om een advocaat. Hieronder de link naar het interview met de advocaat die Vrijstelling Oldtimers heeft aangetrokken. Beslist interessant om eens te zien!
Voor de rest; houdt moed! Het doet me zeer als ik het prijs verval zie in het te koop topic. Ik zou voorlopig niet verkopen als het niet direct nodig is!

La Noir Verni

VorigeVolgende

Keer terug naar W126 - Van alles wat....