door 126 » 10 sep 2013, 07:26
Vandaag nieuws gekregen :
Vrijstelling oldtimer
Beste ........,
De afgelopen maanden zijn we dag en nacht bezig geweest met het verwerken van alle verzamelde informatie. Dit heeft geresulteerd in een 27 pagina's tellend document, met daarin alle feiten en natuurlijk uw en onze argumentatie!
Het dossier ligt momenteel bij onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen. Hij zal de inhoud op juridisch vlak tegen het licht houden en waar nodig onze conclusies aanscherpen. Zodra dit klaar is, dan ontvangt u natuurlijk als eerste een exemplaar!
Daarna is eindelijk het moment aangebroken om de leden van de Eerste en Tweede kamer te voorzien van een persoonlijk exemplaar van ons manifest, waarin het onbehoorlijk handelen van de overheid en de onjuiste cijfermatige onderbouwing van dit beleid worden aangetoond.
Wat mogen we daarna verwachten?
Het 40-jaar compromis, zoals overeengekomen tussen het Ministerie van Financiën en de “oldtimeralliantie”, wordt uitgewerkt in het belastingplan 2014. Dat plan wordt op Prinsjesdag bekend gemaakt. Pas daarna beginnen de debatten over de inhoud ervan en kan middels moties en amendementen de inhoud worden aangepast. Dat is ook het juiste moment om de ondeugdelijkheid van de oldtimerparagraaf aan het licht te stellen. Wij zorgen ervoor dat ons dossier op tijd in handen zal zijn van alle Kamerleden zodat zij ditmaal op basis van de volledige en juiste gegevens over dit element in het belastingplan kunnen oordelen. Hoe het daarna allemaal precies zal gaan verlopen valt natuurlijk nog niet te voorspellen.
Meten is weten: Veel oldtimers, weinig kilometers!
De staatssecretaris van Financiën stelt in zijn brief van 15 april 2013 aan de Tweede kamer dat het gebruik van relatief vervuilende oldtimers toeneemt. De staatssecretaris verwijst daarbij voor de onderbouwing naar het PBL-rapport over de milieu-effecten van oldtimer. Dit heeft uiteindelijk tot het 40-jaar compromis geleid en in zijn brief van 24 april 2013 als gepaste ontmoedigende maatregel omschreven.
VO 7.1
VrijstellingOldtimer heeft de NAP-gegevens op basis waarvan het PBL rapport werd opgesteld onderzocht en komt tot de vaststelling dat bijna drie kwart van de oldtimers (jonger dan 40 jaar) weinig tot zeer weinig rijdt. Het aandeel oldtimers dat mogelijkerwijs voor dagelijks gebruik wordt ingezet wordt door het Ministerie van Financiën zwaar overschat. Het beoogde beleid staat niet in verhouding tot het probleem. Klik hier om naar het artikel te gaan.
Kamervragen
Op 28 januari 2013 werden er door kamerlid Bashir Kamervragen over de oorspronkelijke maatregel uit het regeerakkoord. Op 4 september j.l. (7 maanden later!) werden deze door Ministerie van Financiën beantwoord. Deze antwoorden liggen geheel in de lijn der verwachtingen en veranderen niets aan de conclusies in ons dossier. Klik hier om naar de publicatie te gaan.
Blijf ons steunen!
De strijd VOOR de oldtimers begint nu echt. Wij zullen deze komende beslissende maanden alles op alles zetten om deze absurde maatregel van tafel te krijgen. Wij rekenen op uw aanhoudende steun!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Wilt u geen mail meer van ons ontvangen, klik hier Veilig uitschrijven