W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 sep 2019, 22:09

Japanse import: probleem?

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Japanse import: probleem?

Berichtdoor EricLC » 21 okt 2015, 14:58

Dag forumleden,

Er worden nogal wat W126 aangeboden die van Japanse oorsprong zijn; meestel op het oog in zeer goede staat en met weinig kilometers. Is er nog iets aan te merken op dit soort exemplaren? Ze zijn allemaal links gestuurd, dus dat kan het probleem niet zijn.

B.v.d.

Eric.
EricLC
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 okt 2015, 12:16
Roepnaam: Eric
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Plorie » 21 okt 2015, 16:34

Dat heeft te maken met (mogelijk) veel draaiuren, meer dan je zou verwachten op basis van de km. stand.
Overigens zie ik zo af en toe dat auto's die heel lang geconserveerd zijn en nauwelijks hebben gereden, toch vaak problemen krijgen als ze opeens als daily worden ingezet.
Plorie
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 24 nov 2014, 15:49
Roepnaam: Peter
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W220 S320cdi en W168 A160 Elegance


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Douwe » 21 okt 2015, 18:50

ik heb hier meerdere wagen afkomstig uit japan gehad
deze hadden inderdaad vaak een zeer lage km stand
en waren eigenlijk vaak in nog bijna nieuw staat
ook het onderhoud viel genoeg mee
eigenlijk geen achterstallig onderhoud zoals bij Amerikanen wel vaak het geval is
1 van deze ex japaners word als dagelijkse wagen gebruikt en heeft weinig tot geen onnodige onderhoud dingen onder vonden
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Felix » 22 okt 2015, 09:13

Mijn schoonouders hebben meer dan 10 jaar in Japan gewoond, heb destijds ook wat auto's en motoren hier naartoe gehaald.

Naast alles wat eerder vermeld is, moet je weten dat de japanse APK zeer zeer streng en uitvoerig is, daardoor ook zeer duur. Tevens blijft een Mercedes S daar een directie auto, de leeftijd is van ondergeschikt belang. De staat van de auto is belangrijk. Een directeur van een grote onderneming kan daar nog steeds met een 1986 500SEL aan komen rijden (met chauffeur). In NL en D kijken mensen al een beetje vreemd als je als directeur van een kleine onderneming in een W126 komt aanrijden.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 504
Geregistreerd: 07 mei 2010, 20:34
Woonplaats: Almkerk
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Porsche 912 1969
VW Scirocco 1979
BMW 523i 1998
MINI Cooper 2002


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Munnitara » 22 okt 2015, 10:34

Ja Douwe ik denk dat je mijn dame bedoelt.

De basis is natuurlijk een echte roestvrije auto.
Deze heb ik bij JAC van Aalst eerst een Dinitrol behandeling laten geven om komende roest geen kans te geven.
Hierna alle denkbare vloeistoffen vervangen met expertise van leden van onze club en kwartaal onderhouds bezoek aan Douwe.
Ook de bougiekabels rotor en verdeler vervangen.
Na het wisselen van olie soort Emeperol van Kroon en de basis afstellingen van klepstoter en tuimerlaars blijft de moter super draaien.
Elke 10000 wordt de olie gewisseld en hoef tussendoor niets bij te vullen wat ook al wat aan geeft.
Verder uit voorzorg alle rubber slangen en afdichtingen die uitgedroogd waren vervangen.
Het blijft natuurlijk een heerlijke hobby die zeer veel tijd in neemt.
Kosten vallen erg mee uiteraard door hulp en eigen tijd in vergelijking met een wagen naar de garage te moeten brengen.
Omdat dit een daily driver is blijft alles natuurlijk goed in beweging en gesmeerd.

Totale kosten direct na aanschaf incl Dinitrol ongeveer euro2000
Dinitrol kosten waren al euro 1200 incl twee jaarlijkse controle met eventueel bijwerken

Ik rij nu 3 jaar in ex Japanner en moet zeggen dat dit een goede keus is geweest.
Avatar gebruiker
Munnitara
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 474
Geregistreerd: 29 sep 2012, 14:29
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: S500 1999


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor EricLC » 22 okt 2015, 10:45

Reuze bedankt voor jullie reakties!
Ik ben een stuk meer gerust gesteld ten aanzien van deze Japanse exemplaren; als ik het zo samenvat is dat eigenlijk helemaal geen probleem.
En het is inderdaad zo dat deze exemplaren doorgaans in bijzonder goede staat verkeren, in ieder geval optisch; de techniek moeten we dan maar kritisch naar kijken.
Maar goed te horen dat ze doorgaans geen problemen geven.

Groeten,

Eric.
EricLC
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 okt 2015, 12:16
Roepnaam: Eric
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor ElGriffo » 22 okt 2015, 13:03

Wat Plorie zegt Zul je wel rekening moeten houden .

Een blijkbaar droog lekvrije auto kan na een rit van 500 km spontaan (extreem ) gaan lekken.
De rubbers en pakkingen zijn 25 jaar oud en drogen uit
ElGriffo
 


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Douwe » 22 okt 2015, 13:18

gezien het hier om japaners gaat daar de thempratuur wat hoger is dan hier
Zullen de keering en sneller uitgehard zijn dan bij ons.
en daar de APK normen nog al wat hoger liggen dan hier
zal inderdaad de afdichtingen in de loop der jaren al een paar keer vervangen zijn lijkt mij
Laatst bijgewerkt door Douwe op 22 okt 2015, 18:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Munnitara » 22 okt 2015, 17:18

Ja dat klopt Douwe de APK is hier heel erg streng en heb nog nog de laatste erbij gekregen.
Dat is echt wel een flink aantal pagina's waar deze op wordt gekeurd.
Dus inderdaad niet zoals bij ons.
Hij is bij mij nu voor de derde keer door de keuring gevlogen met vlag en wimpel zonder opmerkingen.
Drie maal toe bij de stern vestigingen.
Avatar gebruiker
Munnitara
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 474
Geregistreerd: 29 sep 2012, 14:29
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam: Peter
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: S500 1999


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Martijn75 » 23 okt 2015, 06:03

Zo te zien wordt het grootste probleem dus om het instructieboekje te lezen. :woohoo:
Avatar gebruiker
Martijn75
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 550
Geregistreerd: 25 jan 2013, 08:17
Roepnaam: Martijn
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C219 2006 Volvo V70 2.5 T 2004


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Douwe » 23 okt 2015, 09:30

:grin: :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor Plorie » 23 okt 2015, 09:40

Martijn75 schreef:Zo te zien wordt het grootste probleem dus om het instructieboekje te lezen. :woohoo:

Als je maar achterin begint :lol:
Plorie
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 24 nov 2014, 15:49
Roepnaam: Peter
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W220 S320cdi en W168 A160 Elegance


Re: Japanse import: probleem?

Berichtdoor 560snel » 23 okt 2015, 12:36

Mijn vader heeft ook een japan import Benz, en kan niet andees zeggen het is een fantastische auto!
Heb even gezocht er was ergens een site waar wat tips en tricks op stonden voor japan import, maar kan niks vinden helaas.

Auto zijn Daar meer statussymbool als gebruiksvoorwerpen, om een voorbeeld te geven met een links gestuurde auto mag je daar niet harder als 100 kpu rijden.
Natuurlijk kunnen er dingen mis zijn met deze auto's, ik weet niet hoe het precies werkt maar het was een keer op wheeler dealers dat die autos vaak uit de "APK" zijn of hoe dat daar ook heet en dan moeten ze heel zwaar gekeurd worden om weer zo ver te krijgen dat die auto weer de weg op mogen.
Vaak wordt er dan gekozen om afscheid te nemen omdat herkeuren erg duur blijkt.

Wij hebben ook wel wat onderhoud gedaan uiteraard maar dit was meer om met een schone lei te beginnen, en de niveauregeling werkte niet bijv. Maar dat doen ze denk bij de meeste niet.
maar het wil niet zeggen dat alle jap import per definitie goed is natuurlijk.
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175


Keer terug naar W126 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten