dat je kachel niet meer warm blijft onder het rijden
ligt vaak aan de mono /duo ventielen hier zijn dan vaak de rubbers van stuk
deze kan je vinden onder de motor kap naast de accu
ze zijn sinds kort verkrijg baar bij
www.steronderdelen.nl voor zon 39 euro per stuk
is simpel te controleren door even bij koude motor het ventiel open te schroeven dit kan dan zonder gevaar
bij warme motor zal je eerst even de druk van het koelsysteem afmoeten halen door even de dop van het expansie vaatje los te draaien
let op bij demonteren van de plunjer dat je niet aan de stalen plaat trekt maar even aan de uitstekende plunjer ziet eruit als een verchroomt stukje buis
als je namelijk aan de metalen plaat gaat trekken dan trek je de bedrading van de spoelen die hier aan gesoldeert zijn stuk
maar mochten de rubbers nog heel zijn van de plunjers
dan is het goed mogelijk dat de pomp van de kachel het niet meer doet
deze kan je testen door de stekker dieaan het mono/duo ventiel hangt even los te trekken
en dan rechtstreeks stroom van af de accu op de stekker die aan de pomp zetten
als de pomp dan stil blijft is het een duidelijke zaak
succes