Hallo allen,
Vandaag was ik klaar met de versnellingsbak terugplaatsen en alles verliep voorspoedig,
Netjes eerst 4 liter olie erin even laten draaien schakelen etc. en verder bijvullen.
Nu zingt de bak een beetje in P en N als hij in een versnelling staat hoor je hem niet.
De druk is netjes tegen de 4 bar dus voor mij even een raadsel???.
Na een tijdje laten draaien van de motor zag ik een eerste druppel olie!!!!!!!!!!
Gek genoeg kwam het spoor helemaal van boven buitenkant bak,Nu had ik al gezien dat er wat grijze kit op de koppakking gesmeerd was.
Nu lijkt het erop dat de koppakking olie lekt naar buiten bij het schutbord bestuurderszijde.
Ik ben uiteraard gaan zoeken hoeveel werk het is om deze pakking te vervangen en vond de beschrijvingen in de manuals zeer beperkt.
In het forum vind ik ook niet echt een stappenplan voor deze reparatie.
Wie helpt mij aan de juiste werkvolgorde (beetje details graag).
En waar moet ik op letten bij deze klus???
De pakkingen geven ze ook niet kado zag ik al.
Welke pakkingen en onderdelen worden gebruikelijk nog meer vervangen???
Ze praten ook nog over een paar stukken speciaal gereedschap,kan het ook zonder?
Alle hulp is weer welkom.
Morgen eerst een stukje rijden en zorgen dat de bakolie op het goede peil is en deze naar behoren werkt.
heb trouwens een mooi verloopje om de bakdruk te meten zal proberen een foto te plaatsen.
Groeten
Leon