[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppakking vervangen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 05:36

koppakking vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

koppakking vervangen

Berichtdoor Mr.Lee » 30 nov 2012, 20:49

Hallo allen,

Vandaag was ik klaar met de versnellingsbak terugplaatsen en alles verliep voorspoedig,
Netjes eerst 4 liter olie erin even laten draaien schakelen etc. en verder bijvullen.
Nu zingt de bak een beetje in P en N als hij in een versnelling staat hoor je hem niet.
De druk is netjes tegen de 4 bar dus voor mij even een raadsel???.
Na een tijdje laten draaien van de motor zag ik een eerste druppel olie!!!!!!!!!!
Gek genoeg kwam het spoor helemaal van boven buitenkant bak,Nu had ik al gezien dat er wat grijze kit op de koppakking gesmeerd was.
Nu lijkt het erop dat de koppakking olie lekt naar buiten bij het schutbord bestuurderszijde.
Ik ben uiteraard gaan zoeken hoeveel werk het is om deze pakking te vervangen en vond de beschrijvingen in de manuals zeer beperkt.
In het forum vind ik ook niet echt een stappenplan voor deze reparatie.
Wie helpt mij aan de juiste werkvolgorde (beetje details graag).
En waar moet ik op letten bij deze klus???
De pakkingen geven ze ook niet kado zag ik al.
Welke pakkingen en onderdelen worden gebruikelijk nog meer vervangen???
Ze praten ook nog over een paar stukken speciaal gereedschap,kan het ook zonder?
Alle hulp is weer welkom.
Morgen eerst een stukje rijden en zorgen dat de bakolie op het goede peil is en deze naar behoren werkt.
heb trouwens een mooi verloopje om de bakdruk te meten zal proberen een foto te plaatsen.
Groeten

Leon
Mr.Lee

Re: koppakking vervangen

Berichtdoor Vlim » 30 nov 2012, 20:55

Ze gaan op die plaats (bestuurderszijde achter) vaak zweten en lekken. Zolang het bij een beetje zweten blijft zou ik er niks aan doen. In het verleden werd wel eens geprobeerd om de achterste kopbouten eens na te trekken, die bleken zich wel eens langzaam los te werken.

Voordat je de koppakking gaat vervangen, zou ik eens kijken hoeveel hij lekt/zweet en kijken of je het niet met een middel zoals 'LecWec' kunt verminderen. Blijft natuurlijk een beetje een lapmiddeltje, maar over het algemeen zijn die lekkages op die plek ook niet zo rampzalig.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: koppakking vervangen

Berichtdoor Mr.Lee » 30 nov 2012, 21:13

Dank je voor je reactie
er zit al slick 50 in de motor weet niet wat lecWec zou doen hierbij
Zal even zien na een rondje morgen hoe hard het gaat.
misschien de kopbouten proberen baat het niet dan schaad het niet haha.
groeten
Zou wel leuk zijn als er ergens een goede beschrijving was om het eventueel later uit te voeren.
Mr.Lee

Keer terug naar Techniek