[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
laat gas in bouwen wat is verstandig ???? : LPG Specifiek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:00

laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor Wasibi » 28 jun 2011, 21:38

Volgens mij moet het met het juiste mengstuk en gasklok gewoon werken met de slangen op de orginele manier.

Ik zie dit soort aanpassingen meer als een workaround voor een slecht uitgelegd mengstuk en gasklok.

Of gas zich aanpast op barometrische omstandigheden denk ik niet maar zou ik eens moeten nazien, heb ik mij daarin nog niet verdiept.

Of de AC fan bijspringt weet ik niet, ik kan me dat niet zo voorstellen. Mijn SEC werkt die fan autonoom alleen op AC. Type1 zonder climacontrol.
Die grote fan weghalen zou ik ook niet doen, het is rommelen in de marge en je auto moet gewoon starten en rijden zonder kopzorg neem ik aan ;)
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor ElGriffo » 28 jun 2011, 21:47

Wanneer je met de.Airco aan zonder extra vin in de file rijd
Neemt je motortemparatuur aardig toe. Hij zit er natuurlijk niet voor niets
ElGriffo
 


Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor E Eco » 28 jun 2011, 22:19

Een maat van mij heeft een ZZR1100 compressor er op op LPG en die kan aan zijn uitlezing zien dat de verdamper de opbrengst laat veranderen als hij bvb zijwind heeft op de motor

Hoeveel drukverschil heb je nu met zijwind ?????????

Ik heb een paar LPG inbouwers gebeld waaronder Mandigers die mij vertelde dat de inlaatluchtslang bij de verdamper moeten i.v.m. de afstelling
Dat was het makkelijks voor hem om in te bouwen was de reden en hij liep meteen goed
Als hij hem op de originele manier plaatste kon het niet voor dat geld doen kwam het op neer
Het werd te veel afstel werk

Als je op snelheid je gas los laat neemt de druk in je spinnenkop/venturie toe en zo ook in de slang naar je verdamper die niet meer verdampt tot je druk weg valt en weer een vacuüm krijg
Pas dan slaat de motor weer aan maar dat duurt wel ff en de auto schokt en je heb kans op een back-fire i.v.m. het foute mengsel

De nieuwere auto's zijn allemaal uitgevoerd met een elektrische fan en is al bewezen dat het betrouwbaar is
Als je weet hoeveel energie het kost om die grote fan doelloos te laten draaien
En je motor is eerder op temperatuur
Dat is ook de reden dat alle autofabriekenkanten overgestapt zijn naar elektrische fans

De elektrische fan koelt beter in de file als de originele mechanische uitvoering
De elektrische fan draait vol gas en de originele mechanische uitvoering niet

Mijn ervaring met een ander merkauto ( Alfa156SW ) is dat als de airco aan staat de koelvin van de motor niet er bij aan springt
De airco fin koelde genoeg om 4 uur lang stapvoets voor de grens te staan in de file met 35 Gr.
Stationair heeft hij niet veel koeling nodig

En het is gewoon starten en lekker rijden zonder kopzorgen
Want de temp schakelaar regelt wanneer hij aan en uit moet
Laatst bijgewerkt door Rik op 28 jun 2011, 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: You tube filmpje zichtbaar gemaakt.
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor Wasibi » 29 jun 2011, 06:52

Je visco fan loopt vrij als je koelwater nog niet op temperatuur is.
Je kunt hem met 1 vinger tegenhouden als hij in orde is.
Dat het tegenwoordig electrisch is heeft meer te maken dat je flexibeler met je koelwater temperatuur kan omspringen en dat een AC fan wordt uitgespaard. de ECU regelt de fan bij hedendaagse auto's.

Overigens is de electrische AC fan van een 126 bij lange na niet genoeg van capaciteit om afdoende te kunnen koelen.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor E Eco » 29 jun 2011, 20:52

Hij loopt ook wel vrij maar hij produceert nog veel wind
Moet je eens kijken hoeveel wind hij produceert als je gas geef als hij vrij loopt
Daar kan je heel wat mee koelen
Dan douw ik mijn vinger niet tussen de bladen om hem ff tegen te houden

En als de fan wel werkt en er ontstaat veel wind onder de motor kap dan kan dat ook weer invloed hebben op de verdamper i.v.m. de lucht drukken waar hij op reageert?

De AC fan zal niet genoeg koeling leveren maar mijn idee was om er een elektrische fan bij te hangen op de plaats van de originele en de AC bij te laten springen als hij het niet bij hield
Vandaar de vraag of hij aangestuurd word bij 120 Gr.
Die had ik dan verlaagd naar bvb 100 Gr. of zo
En de elektrische fan op 90 Gr.
Dan moet hij toch net zo veel leveren als de originele
Rijwind ,AC fan & extra fan het kan niet op

Ik zal eens een rondje rijden zonder fan en kijken hoe ver ik kom en word hij te heet de AC aan zetten en kijken wat het scheelt
Nu het warm weer is is het de beste tijd om het te testen
Meet het en je weet het :D
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: laat gas in bouwen wat is verstandig ????

Berichtdoor E Eco » 02 jul 2011, 16:31

Ik ga ff verder op mijn eigen topic omdat we een beetje afwijken op dit topic
Hier staat de mijne
viewtopic.php?f=9&t=3181&hilit=hogedruk

:D
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron