Dat is mooi om te weten THX
95 Gr. is iets te veel van het goede
Dus er moet een kraantje tussen voor bvb een zomer en winter stand of om af te regelen
De verdamper werkt op druk & zuigkracht van de venturie
Met de rijwind slangen er nog gewoon op dan is de rijwind druk op snelheid hoger als de druk in de verdamper en slaat de motor af
Het vacuüm in de venturie valt weg en de rijwind druk houd het gas tegen uit de verdamper
Als je de verdamper dezelfde druk geeft als de inlaat druk zou hij toch gewoon moeten werken en wel gas leveren want de druk is gelijk
Dit doe je namelijk ook door de slang in dezelfde hoek te douwen als de verdamper
Dan heeft hij ook dezelfde druk en werkt gewoon
Als je nu de inlaat lucht toevoer aansluit op het grote gat bij je membramen van je verdamper is de druk weer stabiel en zou hij moeten werken
Als je de bergen in rijd en je rijd een berg op verlaagt ook de luchtdruk en blijft hij het ook doen
Rij je naar beneden neemt de druk weer toe blijft hij het ook gewoon doen
Dus als je die nog meer zou verhogen door bvb je inlaatluchtdruk aan te sluiten en hem door te lussen op je verdamper buitenlucht circuit zou hij het ook gewoon moeten doen lijkt mij
Dan is de afstelling stabieler en heb je een optimaal mengsel
Werkt dit heb je ongeveer 10% vermogen er bij op LPG
Rijwind druk dus meer vulling en koelere lucht
Nog even een vraagje
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als de motor 120 Gr. word de airco koelvin bij springt is dat zo ?
En als dat zo is waar vandaan word dat geregeld
Want dan zou ik hem willen laten bijspringen op bvb 95 Gr. en de originele fin verwijderen in de winterperiode
Want van al dat blazen onder die motorkap word hij ook niet snel warm