W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 apr 2018, 20:31

Lambda sonde 560SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Lambda sonde 560SEC

Berichtdoor pontiac400 » 12 apr 2018, 02:31

Goeiedag beste leden :handgestures-salute: ,
een vraag over lambda sondes.
Onder mijn 560SEC (1986, 242 pk, benzine, geen katalysator op kenteken) zat vroeger een 8 in 1 uitlaat met kat. , uitlaatgas recycling, luchtpomp en 1 lambda sonde voor de katalysator geplaatst.
Nu heb ik een 4 in 2 uitlaat systeem geplaatst, spruitstukken van een 420 geloof ik, voor pk winst en geluid. De lambda sonde zit nu aan de passagiers kant gemonteerd, de rest van de onnodige regelingen afgedopt en/of in de afvalbak. vacuüm systeem afgedopt waar nodig.
Iets zegt mij dat ik 2 lambda sondes nodig heb, links en rechts. Of een andere ecu van een versie zonder kat. Misschien een 279 pk versie ecu. Of de kat. wissen in de huidige ecu ?
De motor loopt als een trein maar vrij ruw. Co met de hand en oortjes afgesteld anders slaat de boel af.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Oplossingen ?
Graag zinnige reacties...
Avatar gebruiker
pontiac400
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 05 maart 2012, 00:11
Woonplaats: Den Oever
Roepnaam: Barend
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes CLK 320
Pontiac Bonneville 1966


Re: Lambda sonde 560SEC

Berichtdoor Leeflang » 12 apr 2018, 03:22

Een extra lambda sonde is niet nodig, het maakt niet echt uit of je de uitlaatgassen van 4 of van 8 cilinders door elkaar mengt en dan meet (vooropgesteld dat er geen beroerd slechte cilinders tussen zitten).
Een andere ecu is ook niet nodig, voor RÜF en KAT wordt dezelfde gebruikt.
Er valt ook niets te wissen in die ecu.

Goed af (laten) stellen dus.

Misschien kun je er iets meer uit peuteren als je de codeerstekker van de ontsteking verzet (scheelt 3 graden voorontsteking per stand van de stekker, lagere stand -> vroegere ontsteking).
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6007
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Lambda sonde 560SEC

Berichtdoor pontiac400 » 12 apr 2018, 12:48

Goede info Leeflang ! Daar kan ik wat mee.
Waar zit de codeerstekker van de ontsteking verstopt?
Gr., Barend
Avatar gebruiker
pontiac400
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 05 maart 2012, 00:11
Woonplaats: Den Oever
Roepnaam: Barend
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes CLK 320
Pontiac Bonneville 1966


Re: Lambda sonde 560SEC

Berichtdoor Leeflang » 12 apr 2018, 13:11

Als je die hebt zou hij tussen de zekeringenkast en de voorruit moeten zitten.
Het kan echter ook zijn dat een vaste weerstand is ingebouwd, die zit dan tussen zekeringenkast en remkrachtversterker.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6007
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Lambda sonde 560SEC

Berichtdoor pontiac400 » 12 apr 2018, 13:16

Ok, zal eens kijken wat ik ermee kan. Wanneer ik tijd heb uiteraard.
Avatar gebruiker
pontiac400
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 05 maart 2012, 00:11
Woonplaats: Den Oever
Roepnaam: Barend
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes CLK 320
Pontiac Bonneville 1966


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten