Goeiedag beste leden ,
een vraag over lambda sondes.
Onder mijn 560SEC (1986, 242 pk, benzine, geen katalysator op kenteken) zat vroeger een 8 in 1 uitlaat met kat. , uitlaatgas recycling, luchtpomp en 1 lambda sonde voor de katalysator geplaatst.
Nu heb ik een 4 in 2 uitlaat systeem geplaatst, spruitstukken van een 420 geloof ik, voor pk winst en geluid. De lambda sonde zit nu aan de passagiers kant gemonteerd, de rest van de onnodige regelingen afgedopt en/of in de afvalbak. vacuüm systeem afgedopt waar nodig.
Iets zegt mij dat ik 2 lambda sondes nodig heb, links en rechts. Of een andere ecu van een versie zonder kat. Misschien een 279 pk versie ecu. Of de kat. wissen in de huidige ecu ?
De motor loopt als een trein maar vrij ruw. Co met de hand en oortjes afgesteld anders slaat de boel af.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Oplossingen ?
Graag zinnige reacties...