wat ik niet snap eigenlijk, is dat er mechanishe injectie op onze auto's zit en waarom passen ze dit dan niet toe bij het LPG gebeuren?
dan ben je van alle problemen af lijkt me en als het voor benzine werkt, waarom dan niet op gas?
Omdat er toch wel verschillen zijn, gas is onder hoge druk vloeibaar, druk kan je reduceren, wat nodig is voor de k-jetronic, alleen is het onder de lage druk niet vloeibaar meer en zal de k-jetronic hier mogelijk problemen mee hebben...
De luchtweger is met de plunjer verbonden die de benzine hoeveelheid afmeet, benzine is als vloeistof niet samendrukbaar, gas is dat wel, ik vraag me af of er een juiste hoeveelheid gas afgemeten kan worden.
Ook is de verbrandingswaarde van gas anders dan van benzine en zou je een andere trechtervorm nodig hebben dan voor benzine, of misschien eenvoudiger, je zou de drukken in het injectiesysteem aan moeten passen voor gas gebruik, net zoals een koude motor meer benzine krijgt door de warmdraairegelaar. Hier is wel een mouw aan te passen, grootste probleem lijkt mij gasvorm in plaats van vloeistof. Werken de afdichtingen van de plunjer ook met gas?
Het idee is goed, bij de uitvoering kom je toch nieuwe problemen tegen ben ik bang.
Een KE jetronic lijkt simpeler door gebruik te maken van de elektrische signalen en deze als input in een gascomputer te stoppen die je gasinjectoren aanstuurt zou je verwachten dat je het mengsel moet kunnen regelen.
Volgens mij is dat wat Vogel geprobeerd heeft?
Overigens werkt dit wel maar toch nog niet goed genoeg volgens Vogel zijn standaard.