W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 20 okt 2018, 09:44

LPG inbouwen

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: LPG inbouwen

Berichtdoor Merce126 » 04 maart 2015, 17:34

ik heb in mijn 126 een werkende LPG instalatie ter ovewrname , waarom bouw je deze niet over? idee?
'T ROLT EN HET ROLT.........ROLT ....ROL....RO....R...
aber......immer an die Arbeit, so geht dass ja.....
Avatar gebruiker
Merce126
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 26 jan 2015, 11:06
Roepnaam: Cees
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 280SE
280S
Jaquar 4.0 jx
chrysler stratus convertible 2.5
chrysler stratus convertible 2.0


Re: LPG inbouwen

Berichtdoor RD500SEC » 05 maart 2015, 00:54

wat ik niet snap eigenlijk, is dat er mechanishe injectie op onze auto's zit en waarom passen ze dit dan niet toe bij het LPG gebeuren?
dan ben je van alle problemen af lijkt me en als het voor benzine werkt, waarom dan niet op gas?


Omdat er toch wel verschillen zijn, gas is onder hoge druk vloeibaar, druk kan je reduceren, wat nodig is voor de k-jetronic, alleen is het onder de lage druk niet vloeibaar meer en zal de k-jetronic hier mogelijk problemen mee hebben...
De luchtweger is met de plunjer verbonden die de benzine hoeveelheid afmeet, benzine is als vloeistof niet samendrukbaar, gas is dat wel, ik vraag me af of er een juiste hoeveelheid gas afgemeten kan worden.
Ook is de verbrandingswaarde van gas anders dan van benzine en zou je een andere trechtervorm nodig hebben dan voor benzine, of misschien eenvoudiger, je zou de drukken in het injectiesysteem aan moeten passen voor gas gebruik, net zoals een koude motor meer benzine krijgt door de warmdraairegelaar. Hier is wel een mouw aan te passen, grootste probleem lijkt mij gasvorm in plaats van vloeistof. Werken de afdichtingen van de plunjer ook met gas?
Het idee is goed, bij de uitvoering kom je toch nieuwe problemen tegen ben ik bang.

Een KE jetronic lijkt simpeler door gebruik te maken van de elektrische signalen en deze als input in een gascomputer te stoppen die je gasinjectoren aanstuurt zou je verwachten dat je het mengsel moet kunnen regelen.
Volgens mij is dat wat Vogel geprobeerd heeft?
Overigens werkt dit wel maar toch nog niet goed genoeg volgens Vogel zijn standaard.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: LPG inbouwen

Berichtdoor Crunchy » 05 maart 2015, 10:18

Het is ook niet omdat sommige specialisten zeggen dat het niet kan werken dat het ook zo is.

100 jaar geleden vonden automobielen specialisten dat een cilinderkop, apart van het onderblok, met ertussen een cilinderkoppakking onmogelijk was, en dat het zeker zou lekken...
Groetjes,

Crunchy
Avatar gebruiker
Crunchy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 28 nov 2013, 15:18
Woonplaats: Belgïe
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: LPG inbouwen

Berichtdoor Vlim » 05 maart 2015, 14:34

Alles laten zitten

LPG toevoer electronisch regelen, met afsluitschakelaar aan de LMM.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 280SE - 1984
500SE - 1980
400SE - 1993
230CE - 1988
CL500 - 2000

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten