Dat viel mee.
Met een nw. 70 litertank, voldoende bagageruimte over in de kofferbak, een keurig mooi weggewerkte vulopening achter de nummerplaat en met een klein indicatortje (LPG of benzine) op het dashboard ben ik nu ook sinds een week LPG-rijder geworden. Met mijn 280SE uit 1982 nu maar via gas op weg naar de 60.000 km, nu nog net 59.000.
Slechts 100 km. tot dusverre mee gereden, wat moeilijker starten, dat wel, maar snel door naar starten op benzine, en na 1 km. weer overschakelen: het werkt (voorlopig) zoals de optimisten op dit forum eerder al aangaven.
Nu een beetje uitzoeken wat het verbruik wordt, en daarmee de actieradius, of altijd op benzine starten sowieso verstandig is, en of ik ga merken wanneer iets bijgesteld moet worden.
Als volkomen a-technisch laat ik me maar verrassen. Gaat-ie stotteren, wordt-ie slomer, gaat de motor regelmatig afslaan? Ik zie wel.
Ook wel een lekker gevoel dat ik een maand geleden in Oldenzaal een totale antiroestbehandeling heb laten uitvoeren, ook in de holle ruimtes dus. Het bedrijf had het nog nooit aangebracht in een zo'n smetteloos uitziende 30 jarige, dus glimmend (niet van de tectyleer ) vertrok ik uit Oldenzaal.