[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
LPG nieuw, geen probleem : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 21:43

LPG nieuw, geen probleem

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

LPG nieuw, geen probleem

Berichtdoor Manus » 13 mei 2012, 18:35

Dat viel mee.
Met een nw. 70 litertank, voldoende bagageruimte over in de kofferbak, een keurig mooi weggewerkte vulopening achter de nummerplaat en met een klein indicatortje (LPG of benzine) op het dashboard ben ik nu ook sinds een week LPG-rijder geworden. Met mijn 280SE uit 1982 nu maar via gas op weg naar de 60.000 km, nu nog net 59.000.
Slechts 100 km. tot dusverre mee gereden, wat moeilijker starten, dat wel, maar snel door naar starten op benzine, en na 1 km. weer overschakelen: het werkt (voorlopig) zoals de optimisten op dit forum eerder al aangaven.
Nu een beetje uitzoeken wat het verbruik wordt, en daarmee de actieradius, of altijd op benzine starten sowieso verstandig is, en of ik ga merken wanneer iets bijgesteld moet worden.
Als volkomen a-technisch laat ik me maar verrassen. Gaat-ie stotteren, wordt-ie slomer, gaat de motor regelmatig afslaan? Ik zie wel.
Ook wel een lekker gevoel dat ik een maand geleden in Oldenzaal een totale antiroestbehandeling heb laten uitvoeren, ook in de holle ruimtes dus. Het bedrijf had het nog nooit aangebracht in een zo'n smetteloos uitziende 30 jarige, dus glimmend (niet van de tectyleer :lol: ) vertrok ik uit Oldenzaal.
Manus

Re: LPG nieuw, geen probleem

Berichtdoor Douwe » 13 mei 2012, 19:03

je kan vaak afhankelijk van wat voor schakelaar je hebt het systeem zo laten afstellen dat hij automatich op benzine start
dit is om backfires te beperken een voor deel
wat ik wel aanraad is een telefoonschijf indien je een lmm hebt in een 280 motor ;)
dit is om schade te beperken bij een backfire een groot voordeel
tevens is het een aanrader om de boegies van 0,7 naar 0,6 mm te brengen
dit om een betere onsteking te verkrijgen bij LPG
ga er niet van uit dat de LPG inbouw boer dit heeft gedaan
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor DeKramer » 13 mei 2012, 19:27

Denk ook even aan regelmatig kleppen stellen, ik doe het elke 7000km
Beter duur dan niet te koop !!!
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Manus » 17 mei 2012, 21:48

Fijn Douwe van jou weer een bericht te mogen ontvangen. Wellicht ook voor anderen, maar voor mij ben je ook nu weer een trouwe meelever en een hulpvaardig adviseur.
Zo'n systeem om hem automatisch altijd op benzine te laten starten lijkt me iets om na te vragen, want nu zet ik hem er zelf iedere keer op. Ik heb de installatie laten inbouwen bij Boertien in Wezep, een OMVL, met een zelfde merk verdamper/inspuitstuk, type R90/E.
Ik heb geen idee wat het allemaal inhoudt, maar ik heb er nu een 300 km mee gereden, voorlopig echt probleemloos, en heb net getankt; een verbruik van 1 op 7! Mij hoor je (nog) niet klagen.
En, Marcel, goed dat je me scherp houdt: de kleppen gaan goed in de gaten gehouden worden. Binnenkort wellicht alles nog wat bij laten stellen, maar dan na 5000 km de kleppen laten stellen.
Maar wat is het nu een droom geworden, voor net een duppie per km.
Manus

Berichtdoor Douwe » 18 mei 2012, 07:49

het genieten kan nu helemaal beginnen ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar LPG Specifiek