de backfires komen door achterstallig onderhoud
oudere motoren lekke pakkingen en afdichtingen slechte en GEBUNDELDE boegie kabels
als je dit alles vervangt of controlleerd
*dus controle op vacuüm lekken vooral bij injectors en inlaat spruitstukken
vacuüm slangen die uit gedroogt zijn enz enz
*je boegie kabels uit de orginele bundelingen weghaald
het liefste dus mooi vrij van elkaar zodat onderlinge doorslaan tot minimum word beperkt
tevens de kabels op doorslaan controleren door met een draaiende motor hier met een
planten spuit afwas water op te spuiten
en te controleren of ze ook een mooie blauwe gloed vertonen of je hoort ze knetteren of de
motor slaat uit
als dat het geval is dan word het tijd voor nieuw kabels
*boegies afstellen naar 0.6mm
*verdelerkap en rotor van 1 merk en de juiste kwaliteit voor jou wagen hebt gemonteerd
als je aan deze boven genoemde voor waarden voldoet dan kan je zeggen ik heb de kans van een backfire verkleint en na genoeg weg genomen
tuurlijk de kans blijft wel bestaan
maar het weegt echt wel op tegen of hooge brandstof kosten en daardoor minder km rijden met de ster
of lage brandstofkosten en dus meer km rijden met ster en een hele kleine kans op een backfire
wat je hier op het forum lees over backfire is een samen gebundelt problemen aantal maar wat je niet weet is hoeveel er ni eigenlijknog nooit een backfire hebben gehad en oook al jaren op LPG rijden
ik heb in 22 jaar waarvan ik toch zon 20 jaar LPG rijd nog maar 1 keer een backfire gehad en dat was met een ciroen bx die toen nog geen 5 jaar oud was