Beste mensen,
Ik ga kijken of ik een SEC naar mijn zin kan vinden, maar ik heb er nog erg weinig kennis van.
Ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie mij mee op weg kunnen helpen.
Eerste vraag: Ik begrijp dat er halverwege de bouwjaren (2e helft 1985) een keer een facelift is geweest. Kun je stellen dat, gelijk aan de W124's b.v., de ouderen niet per sé mindere auto's zijn vergeleken met de jongere? Ik bedoel, een goed bijgehouden ouder model, is beter dan een slecht bijgehouden jongere versie. Gaat dit ook op voor de SEC's? Of is het b.v. zo dat er productiejaren tussen zitten die je beter niet kunt kopen?
Tweede vraag, motorkeuze. Je hebt de oudere met 380 en 500 motor, en de jongere met 420, 500 en 560 motor.
Zitter er hier motoren tussen die slechter zijn, of eerder kosten geven?
De laatste jaren zit er een catalysator op. Maakt het nog uit wat betreft kosten, een cat of niet?
Het gaat mij niet zozeer om de power, ik ben een rustige rijder, maar ik wil wel hebben dat de motor lekker loopt, en het liefst met zo weinig verbruik, d.w.z., naar wat redelijkerwijze mogelijk is, liever dus eentje die 1 op 8 á 9 rijdt dan eentje die altijd 1 op 6 rijdt.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen met wat kennis en meningen.
Groet, Eric