[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Moeilijke start na uitbouwen LPG. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 03:44

Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor JohnW126SEC1983 » 23 mei 2014, 00:48

Beste mede liefhebbers,
Pas geleden mijn eerst W126 SEC uit 1983 gekocht.
tijdje geleden een proefrit gemaakt ( op LPG nog) de auto starte en liep als een zonnetje.
heb hem dus gekocht, de LPG eruit laten halen en hem om laten keuren.
wat blijkt nu: als ik de auto wil starten moet ik hem flink doorstarten en duurt het even voor hij aanslaat.
als de SEC dan start ruik ik een flinke bezine geur.
weet iemand hier wat mijn probleem kan zijn??

mvg groet john.
JohnW126SEC1983
 


Re: moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor Douwe » 23 mei 2014, 08:30

Mogelijk is het hele LPG systeem niet verwijdert en zit er nog een veiligheid relais tussen
of er is wat mis met het vacuüm van de motor dus eigenlijk de co verhouding
Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om even een woonplaats of verblijfs omgeving in te vullen.
anders had ik geschreven kom maar een keer bij me langs dan kijken we er even naar :D
maar gezien je naam niet erg fries klinkt nog uit die buurt vermoed ik dat je wat verder onder in het land woont B)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor JohnW126SEC1983 » 23 mei 2014, 23:45

Beste douwe,
bedankt voor je reactie.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat het waarschijnlijk de accumulator is.
dus op korte termijn word hier aan gewerkt.
en ik was gisteren ook pas nieuw hier op het forum dus ik moest nog even uitpluizen hoe het allemaal werkt hier.
woonplaats inmiddels ingevuld! ;-)
foto avatar van mijn word nu aan gewerkt.
JohnW126SEC1983
 


Re: Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor Douwe » 24 mei 2014, 04:55

hey die john goed bezig ;)
zie mij commentaar niet als verwijt maar als goed bedoelde tip
en dat je hier en daar je weg wat moet vinden is geen enkel probleem
als het om de 1 of andere reden niet wil lukken gewoon vragen wij zijn er om elkaar hier te helpen
en wat betreft je start probleem dat zou de accumulator kunnen zijn
maar als het elektrische deel van je LPG niet uit gebouwd is
en de originele kabel naar de brandstof pomp nog steeds het onderbreking relais in zit
dan word dit soms pas open gezet als de ontsteking een puls geeft aan het LPG veiligheid relais
dus controleer voor je dingen gaat vervangen eerst eens of je kabel onder het brandstof pomp relais in ere is hersteld
vaak is de kabel net onder het relais door geknipt en voor zien van een relais
de kabel is meestal aardig dik met de kleuren zwart grijs rood met draad omklede buitenmantel
het kost niks om dit te controleren
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor RD500SEC » 24 mei 2014, 12:57

Als de accumulator stuk is, heb je veelal last van warme start problemen, koud start hij dan wel, maar niet gelijk op alle cilinders en gaat hij een paar keer extra rond alvorens aan te slaan.
De accumulator kun je testen door het 6 mm retour slangetje los te nemen door het los draaien van de slangklem (en deze gelijk af te pluggen, slangetje gaat retour naar de tank)
Er zal nu wat brandstof uit de accumulator komen, dat is normaal. Als je de pomp laat draaien, door b.v. de auto op kontakt te zetten mag er geen brandstof uit spuiten.

Als je brandstof ruikt na (of tijdens) het starten blijft mogelijk je koude start ventiel open staan, of heb je één of meer injectoren die niet goed sluiten, of het CO staat veel te hoog afgesteld.
Loop het hele inlaattraject na op vacuümlekken, dit kan door bij draaiende motor met remmen reiniger gericht te spuiten op delen en verbindingen van de inlaat, aansluitingen van slangen, rondom de injectoren en vooral ook de onderbak van de k-jetronic bij toename van het toerental heb je een lek gevonden. Lekkages eerst verhelpen alvorens het CO te stellen.
Het koude startventiel kun je uitbouwen en weer aansluiten op zijn eigen brandstofleiding en stekkertje. houd er een bakje onder en start de motor, het ventiel mag niet meer dan ca. 15 SEC. brandstof geven, geeft hij geen brandstof, is mogelijk de temperatuur te hoog en zit daar niet je probleem, want je zoekt naar een brandstoflek.
Injectoren kun je uitbouwen en op openingsdruk en goede verneveling (laten)controleren. ultrasoon reinigen is een optie om te overwegen. Heb je een compressor met reduceerventiel, kun je mogelijk zo de openingsdruk vaststellen.
hier vind je nog meer info slechte-koude-start-t14615.html op blz. 4 gaat het over verstuivers, openingsdruk, etc.
Het membraan van de brandstofverdeler (spinnekop) kan ook lek zijn, dan heb je waarschijnlijk ook brandstof in de olie. Als dat zo is, DE MOTOR NIET MEER STARTEN, als je een brandstofslag krijgt (meer brandstof in de cilinder dan de compressieruimte groot is) is de motor definitief defect.
Spinnekop kun je uitbouwen, met perslucht ca. 1 bar in de aanvoer blazen, hierbij retour dicht houden met b.v. de duim, de aansluitingen naar de injectoren moeten nu gelijkmatig borrelen, is er één of zijn er meer die spuiten, is je spinnekop toe aan revisie of vervanging.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Moeilijke start na uitbouwen LPG.

Berichtdoor JohnW126SEC1983 » 25 mei 2014, 20:47

dank jullie wel voor de uitgebreide reacties.
ik zal in de loop van deze week al deze punten eens even gaan checken en dan kom ik hier later nog bij jullie op terug..
maar ben al een heel stuk wijzer geworden door de uitleg daar kan ik wel wat mee.

mvg john
JohnW126SEC1983
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron