[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor valt uit onder het rijden : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 14:34

Motor valt uit onder het rijden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Motor valt uit onder het rijden

Berichtdoor Roy114 » 16 maart 2012, 08:51

Hallo,

Mijn auto viel 3 weken geleden plotseling uit, opnieuw gestart en liep meteen. 2 km gereden en weer viel hij uit! 2 keer moeten starten en toen liep hij weer. Ik moest er natuurlijk bij kijken maar wegens tijd gebrek niet gedaan, en de auto gewoon weer een paar keer meegenomen, niks aan de hand! tot 4 dagen geleden, hetzelfde probleem. Alleen nu kreeg ik hem niet weer aan de praat! Dus naar huis gesleept :( Was al van plan om de bougies en kabels te vervangen, dat heb ik nu dus gedaan. Maar ook meteen de rotor en verdelerkap en een nieuwe ontstekingsmodule. Maar nog wou hij niet lopen.Ook het benzinefilter is uiteraard vervangen.
Toen het benzinerelais bekeken, dit bleek niet goed te zijn. Deze vervangen door een andere, en hij liep! 3 dagen zonder problemen gereden, tot 2 dagen terug, plots viel hij weer uit onderweg. Weer gestart, (moeste hem 4 x starten) waarna hij weer draaide. Gisteren toch weer geprobeerd en gewoon de Benz mee naar t werk genomen, de heen weg niks geen problemen ( 15km rijden), maar de terug weg, 6 x stil gestaan op de onmogelijkste plekken! :evil: . Eke keer was het starten en starten tot hij gelukkig toch weer aansloeg, waarna ik weer een paar km kon rijden. Ik kom er niet uit, wie heeft een idee over wat ik nog kan bekijken? Waar word hij door aangestuurd? Kan het met je contactslot te maken hebben? Alle ideeën zijn welkom!!

Roy.
Roy114

Re: Problem car!

Berichtdoor Oleg » 16 maart 2012, 13:46

Als je je contact aan zet zonder te starten dan moet je de brandstofpomp horen.
Hoor je dat niet dan lig het daar aan.
Heb je nieuwe brandstof rele ingezet?
Oleg

Berichtdoor 76shark » 16 maart 2012, 16:30

Roy,

Vorige week startte mijn 260SE helemaal niet meer na vervangen rotor en verdeelkap. Toen ook een nieuwe bobine geinstalleerd. En nog steeds deed hij niets.

Uiteindelijk bleek dat bij het starten er een stevige spanningsval was.

Er is een draad vanaf de accu vernieuwd en hij loopt nu prima. Ik kom net thuis van een ritje. Zowel op de heen- als de terugrit was het in 1 keer starten.

In jouw geval zou ik zeker de bedrading goed controleren.

Veel succes!

Edwin
76shark

Berichtdoor Roy114 » 16 maart 2012, 18:47

Ik heb via Hopke een relais gekregen, uit een lopende auto dus ga er vanuit dat deze goed is, Als ik hem op contact zet hoor ik geen brandstof lopen, als ik hem start wel. Dus hij krijgt wel benzine. Dan moet dit goed zijn of heb ik dat verkeerd? Ik zal de bedrading ook eens bekijken.
Roy114

Berichtdoor Roy114 » 16 maart 2012, 19:10

CORRECTIE: ik hoor inderdaad de pomp als ik hem alleen op contact zet, net nog even gecheckt.
Roy114

Re: Motor valt uit onder het rijden

Berichtdoor Douwe » 17 maart 2012, 10:07

controleer eens je ontstekings module in je linker voor spatbord of die wel goed vast zit
als die niet goed vast zit kan die zijn warmte niet goed kwijt
maar ik verdenk toch het brandstof relais
wat je zou kunnen doen om uit te sluiten of dit het probleem is
het brandstof relais eruit halen
dan een kabeltje pakken en eerst om te testen pool 7 en 8 door verbinden
motor starten en kijken of hij het doet
als de motor het doet weet je hoe je hem moet verbinden als je de storing weer hebt
dus wel het kabeltje in de auto leggen natuurlijk
nu gewoon het relais terug plaatsen en gaan rijdne tot de storing optreed
dan relais eruit trekken kabeltje plaatsen en weer proberen
wil de motor dan wel dan is pomp relais ook gescheurt
komt wel vaker voor dat de solderingen rond de relais haarscheuren in komen
je kan ook het kastje van het brandstofpomp relias los trekken en alle solderingen op nieuw solderen
en dan hopen dat dit het was
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Roy114 » 17 maart 2012, 10:19

Het brandstofrelais is goed, hij krijgt gewoon benzine. Heb gisteren ook alle kabels bekeken, ziet er prima uit. Ontstekingsmodule heb ik vervangen door een nieuwe, en zit goed vast. Ik zal vandaag met een metertje een stuk gaan rijden, en dan alles doormeten zodra hij weer uit is gevallen. Bedankt voor het advies!
Roy114

Berichtdoor Douwe » 17 maart 2012, 17:31

wanneer geeft hij gewoon benzine als hij bij jou thuis koud in de schuur staat
maar als hij warm is en de storing doet zich voor heb je dan ook nog dat de pomp het doet? ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Roy114 » 01 mei 2012, 17:32

Ik rij nou inmiddels een maand rond met een controle lampje tussen mijn relais, blijft prima werken. Heb in deze maand geen een keer meer gehad dat hij uitviel. Misschien dat het aan het tankniveau kan liggen? heb hem nog niet weer leger gehad dan halfvol, en ook niet voller dan halfleeg B) . Zal hem eens zo goed als leeg rijden, misschien dat er een systeem in de tank zit wat niet goed werkt?
Roy114

Keer terug naar Techniek