Beste forumleden,
Ik heb mezelf net voorgesteld op het forum en om dan maar met de deur in huis te vallen zou ik graag raad van jullie expertise willen vragen.
Ik heb sinds een geruime tijd het probleem dat mijn motor zeer slecht start wanneer koud.
Als je bij een koude motor deze wil starten geeft hij af en toe tijdens het draaien vd startmotor een idee dat hij wil starten maar na een paar x is dit helemaal over en probeer ik door te gaan met de luchtfilterkap eraf, gasklep een stukje te openen, gas erbij, gas eraf, maar dit alles mag niet deren. pas als op het punt sta om de hoop op te geven slaat hij aan maar moet ik deze flink in de toeren draven om de motor op temp. te krijgen want hij valt geheid weer uit. na dat ik de complete woonwijk op me dak heb en de temp. meter op ongeveer 65c staat kan ik het gas loslaten en rustigrijden zonder vedere problemen.
de kunstof bak onder de spinnerkop en de gasklep is onlangs vervangen want die was helemaal gescheurd. toen heeft de auto het even (2 dagen) goed gedaan waarna na netjes lopend weg te zetten het probleem weer optrad.
Ik heb inmiddels rustig over de 1000 euro geïnvesteerd in het totaal aan het blok en ik raak de hoop kwijt.
bougiekabels, bougie's, verdelerkap+rotor zijn vervangen.
Ik ben erg benieuwd of jullie misschien mij nieuwe opties kunnen bieden want ik begin steeds armer te worden.
Groetjes,
Ron Satoer