W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 sep 2018, 10:58

ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Wimada » 04 maart 2012, 19:18

oké mooi toch wel fijner een V8 ben je ook van het kleppenstellen af
En je 6 Pitter verkocht ?

Gr.. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3707
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam: Wim
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E classic 1993


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Douwe » 04 maart 2012, 20:10

dat is verkeert om gegaan
je kan beter een 380 met een 500 blok hebben :D :D :D :D :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor E Eco » 04 maart 2012, 20:17

teunbong schreef:Ik heb niet kunnen vinden dat de laserline ontstoord is.
Waar heb je dat vandaan?


Als je hier bij de ontcijfering kijk zie je dat als er een R voor het cijfer staat hij ontstoord is
http://www.ngkntk.nl/fileadmin/template ... ode_nl.pdf

Hier kan je de code vinden die er in Europa niet op staat
FF onder aan de pagina kijken
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/te ... index.html

Heb NGK ook gemaild maar geen reactie over de G Power bougies ??????????????

:D
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor E Eco » 22 maart 2012, 18:54

En nog steeds niks van NGK gehoord

Bedankt voor de service
Vraag zeker iets waar ze liever niet antwoord op geven :D

;)
Avatar gebruiker
E Eco
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 134
Geregistreerd: 08 jun 2010, 10:36
Woonplaats: Zaanstad
Roepnaam: Eric
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Zelfbouw ZZR1100 Turbo BJR 94 212PkAw/180Nm 9500rpm
GTR1400 BJR 2011


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor -Frank- » 31 mei 2012, 15:25

Heb het hele verhaal gevolgd, best interessant. Ik rij op gas en benzine en zet mijn bougies op 0,6mm omdat dit beter zou zijn voor het rijden op gas. Maar heeft dit geen nadelige gevolgen voor de ontbranding op benzine? Slecht lopen?

Frank
Avatar gebruiker
-Frank-
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 11 apr 2012, 21:44
Woonplaats: Gennep
Roepnaam: Frank
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Seat Alhambra 2008


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Iwema » 02 jun 2012, 10:15

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met deze bougies.
Als ik met onze testcomputer vaststel ik dat er geen goede vonk is, blijkt dit vaak dat dit het gevolg is van deze bougies.
Gebruik simpele bougies met een goed afgestelde electrodeafstand.
Vele bougies die worden verkocht als beter geven meestal een ander vonkbeeld.
Dit is veelal niet beter maar slechter als bij simpele bougies. (Met onze testcomputer stellen wij dit vast.)
Het grootste voordeel zit in de stabielere electrode afstand over de gereden km-s.
Daarnaast hebben ze vaak een beter zelfreinigend vermogen.

Voor motoren in de W126 zijn goekope NGK zeer geschikt.
Stel ze wel goed af.
Vervang ze regelmatig. (10.000 max. 15.000 km)

Als je de vonk kunt testen moet je de volgende waarden krijgen.
ionisatiespanning 7 kv of iets lager
brandtijd 3 ms

Zodra de ionisatiespanning over de 15 kv gaat ,krijg je problemen.
Bij een ionisatiespanning boven de 25 kv heb je problemen.

De brandtijd moet voor de meeste W126 motoren 3ms zijn.
Als de brandtijd 2ms of lager is heb je problemen.
Deze problemen geven bij motoren op LPG back-fires.

Als je ontstekingsdelen vervangt moet je kijken of de waarden nog gehaald worden.
Dit geld voor de kabels, rotor, kap, bobine, etc.

Hugo

http://www.iwemaenterprise.nl
Avatar gebruiker
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 jul 2008, 21:11
Woonplaats: Eindhoven
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Diversen


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Wasibi » 02 jun 2012, 19:15

Heb een poosje geleden geexperimenteerd met bougies en een Sun testkast. De LPG2 bougie's hebben wel degelijk een lagere ionisatiespanning bij dezelfde brandstof (LPG in dit geval).

Een betere loop heb ik niet kunnen ontdekken. Mijns inziens is de LPG2 bougie meer gedacht om je onstekingsdelen heel te houden.
Geen spanningslekkage of directe doorslag van bougikabels geven een rustiger loop. Spannings lekkage is niet altijd te zien of te horen. of je moet eens in het pikkedonker kijken en de kabel aanraken met een aan het chassis geaarde multimeter meetpen.

Dus mij lijkt het een kip of ei verhaal;

LPG2= lagere ionisatie en daardoor minder problemen met de onstekingsdelen
Standaard= grotere aanslag op de onstekingsdelen en daaruit vloeiend rottig lopen.
Het verkleinen van de electrode afstand is direct het verlagen van de ionisatiespanning en meen verkorten van de brandduur.

Onder de 7 kv redt ik niet op LPG, eerder 10 a 12Kv
Bij benzine weer wel.

Groot nadeel van de LPG2 is de prijs en de voordelen zijn redelijk suggestief. Ondanks dat zou ik ze er weer inzetten ;)
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Iwema » 21 jun 2012, 10:31

Een aantal zaken die van belang zijn voor het meten zijn:
Vergelijk alleen de waardes van bougies met een zelfde geschiedenis( nieuw of na een zelfde aantal km).
Het beste is om de helft van een type en de helft van een ander type te monteren.
Dit geeft de beste garantie dat alle bougies de zelfde geschiedenis hebben.

Als de hoogspanning omlaag gaat neemt de brandtijd toe (betere ontlading bobine).
Als de hoogspanning te laag wordt merk je dat de stationaireloop verslechterd.
Als je de hoogspanning iets omhoog brengt gaat weer hij beter lopen.
Als de hoogspanning te hoog is loopt de moter slechter bij hoge belasting en heeft een hoge kans op back-fires.

Als de 3ms vonktijd niet gehaald wordt krijg je vaak schakelproblemen: twijfelend shakellen.
Dit is een bekent probleem bij revisiebedrijven van automaten.
Na revisie van de bak is de klant niet tevreden omdat het probleem niet is verhoplen.

Luister altijd eerst bij de uitlaat.
Als de motor staat te ploffen heb je een probleem.
Zeker als de motor ook nog op LPG loopt.
De kans op back-fires zijn dan zeer groot.

Verhelp deze problemen!!

Hugo

http://www.iwemaenterprise.nl
Avatar gebruiker
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 jul 2008, 21:11
Woonplaats: Eindhoven
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Diversen


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor vijfhonderdsel » 16 dec 2012, 18:20

BP6ES, Op LPG rij ik er 80.000 km mee, wel af en toe weer op 0,8 mm zetten...
vijfhonderdsel
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 jun 2011, 19:22
Roepnaam: Hans
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Wimada » 16 dec 2012, 19:46

0,6 zul denk ik wel bedoelen !


Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3707
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam: Wim
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E classic 1993


Re: ngk lpg2 bougie,s wie heeft ervaring?

Berichtdoor Warmerdam » 17 dec 2012, 17:57

wout vanaf december 2010 altijd bp6es nooit problemen
Warmerdam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 14 nov 2011, 20:20
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Wout
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast