[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
nieuwe tik motor na vervangen nokkenas : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 apr 2024, 20:24

nieuwe tik motor na vervangen nokkenas

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

nieuwe tik motor na vervangen nokkenas

Berichtdoor Nick » 17 maart 2022, 23:23

Hallo,
ik heb laatst mijn nokkenas en tuimelaars vervangen, omdat de motor tikte en na onderzoek bleek in een nok met vlakkenkant. Nu hoopte ik hiermee ook het tik geluid opgelost te hebben. Maar zodra ik de auto starten bleek die alsnog te tikken. Nu weliswaar op een iets andere plek. Eerst kwam het meer uit het midden van de klepdeksel (waar de kapotte nok zat) en nu wat meer vooraan richting cilinder 1.

Nu dacht ik dus aan een kapotte hydraulische klepstoter, dus ik ben vandaag gaan kijken of ik kon vinden welke. Ik had eerst met de ''hamersteel test'' zoals beschreven in het handboek getest. Niks ging enig sinds naar beneden, daarna ben ik elke nok omhoog gaan zetten door middel van de start motor te draaien. Om te kijken of ik een tuimelaar kon vinden met wat speling. Alleen toen kwam ik er tot mijn verbazing achter dat de ketting op sommige momenten erg los was. Dus soms was de ketting erg los, zo los dat ik die van de geleider kon trekken en tegen het blok aan kon tikken. maar als ik de motor een kwart slag verder draaide kon ik de ketting geen eens een stukje van de geleider af krijgen.

Dus nu vraag ik mij af of dit misschien de oorzaak van de tik kan zijn. Het geluid is dus echt een tik die varieƫrt op toerental. En dus geen ratel zoals veel ketting problemen normaal gesproken zijn. En zou ik de ketting moeten vervangen?

(los)
https://youtu.be/1BR8wJk-QIc

(vast)
https://youtu.be/qllbUa5gZag
Nick
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 maart 2021, 12:58
Woonplaats: Vinkel
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: nieuwe tik motor na vervangen nokkenas

Berichtdoor Nick » 21 maart 2022, 21:13

Bedankt! De tik was weg na een rondje rijden. Ik denk gewoon een lifter die nog geen druk had.
Nick
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 maart 2021, 12:58
Woonplaats: Vinkel
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten