Tja zo zie je maar dat een foto kan bedriegen , ik ben er dus vanmorgen bij geweest en echt waar , die nokken en het hele blok lijken als nieuw,
Hahaha foto's staan natuurlijk weer van voor naar achter , nr's kloppen wel .
Kijk maar naar de foto's die ik vanmorgen heb gemaakt , foto 2 , je zou toch zweren dat die hele eerste nok plat is ?
Foto 3 andere hoek en belichting , prachtige nok , mooi glad , goed rond en eigenlijk perfect.
Foto 4 en 5 ook , zie toch heel duidelijk een soort rand op foto 4 en op 5 weer niet,
Licht , auto staat in garage en alleen daglicht door de deur en volgens mij een raampje .
En dan blijkt maar weer , goed gereedschap , goed werk , tis wel geen echte geweldenaar maar deze [werk} camera en is toch 10 MP en goede FLITS.....................................FRITS !!!!
Nee serieus , nokkenassen mankeert niets aan , en je hoort ze ook niet , vind het klote voor Frits maar eigenlijk ook niet zo heel erg.
Het is wel een soort bewijs van de algehele conditie van het blok en rechtvaardigd de mijlen stand , voor een V8 van MB is tie nog maar net ingelopen.
Dat beetje roest , heel weinig , was echt van het lange stilstaan .
Die nokkenassen { laatste foto } komt wel een keer een liefhebber voor , en zo niet , jij bent nog heel wat jaren safe,
De algehele conditie van de auto is schitterend , echt waar , zal niet zeggen concours staat maar bijna wel.
Heb de hele auto goed kunnen bekijken en niets vreemds of geks gezien.
Blok ziet er uit als nieuw, zo te zien nog nooit een druppel olie gelekt , van alle kanten beken maar heel mooie.
Ben een tikkie jaloers
En voor de rest was het best wel gezellig ook , Rotturdammes onder elkaar , op tijd voorzien van de noodzakelijke levensbehoeften koffie , koffie , koffie en lekker geluncht .
Wat is het dan wel ? motor schud , echt schudden , vorige week nog was Leganza bij mij met een nog steeds slecht lopende auto , 2 maal injector rubbers vervangen en al tig keer afgesteld.
Spuiten op de injectie van cilinder 1 gaf verhoging van het toerental , maar toen ik eens goed keek , niet op cil. 1 , nee net daar naast , dat hoekje links voor tussen cruise control en inlaat , spuit in dat hoekje en gelijk loopt het toerental op.
2 keer injector rubbers voor de kat zijn ......viool , ergens onder de LMM , spruitstuk pakking ? vacuüm slangetjes ? die dikke vacuümslang onder de LMM door ? of misschien de rubber afdichtringen tussen spruitstuk en die bak daaronder , kan even niet op de naam komen.
We gaan het zien want één deze dagen ga ik Leganza zijn auto doen , zien we het wel en waarschijnlijk heeft Frits hetzelfde probleem en doen we hetzelfde.
Alles demonteren , alle vacuüm aansluitingen vernieuwen dmv nieuwe rubber tuitjes , 8 nieuwe rubber ringen , spruitstuk pakkingen en klaar is klara . hoop ik dan, kleine kans dat er een scheurtje in het aluminium zit of in de LMM.
GuusT
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.