[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
nokkenas vraagje : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 17:13

nokkenas vraagje

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: nokkenas vraagje

Berichtdoor Happysurfer » 01 mei 2012, 17:30

Hier zijn ze dan de nieuwe nokkenassen en volgens de verkoper zo goed als nieuwe tuimelaars je zou er verliefd op worden :kiss:

Hopelijk donderdag er in zetten en dan een blok wat goed loopt

Wat ik me ook afvraag het slijpsel vande oude nokkenassen is dat er niet uit te krijgen door bijvoorbeeld een magneet in de houder van het olie filter te monteren

Meen zelfs dat K&N die oliefilters vroeger verkocht ?

mvg Frits
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Happysurfer op 01 mei 2012, 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2012, 17:40

Frits,

De plastic klipjes waar de buis aan de nokkenassen mee vast zitten wel vernieuwen he :dry:

zijn voor eenmalig gebruik en moeten elke keer vervangen worden

Waarschijnlijk overbodig maar toch maar even gezegd
ElGriffo

Berichtdoor Happysurfer » 01 mei 2012, 17:44

Dankje Marco ze zijn net nieuw dus een keer monteren en ze zijn overleden

Moet wel eerlijk zeggen dat de set die er nu opzit ook nieuw is ze hebben voor dat de SEC totallos gereden is alle tuimelaars vernieuwd en toen ook die plastic klipjes

Ga het niet meer reden voor donderdag nieuwe plastic klipjes zucht en was het eerlijk gezegd vergeten :blush:

mvg Frits
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2012, 17:56

Ik heb ze op voorraad voor je ;)

Zal ik ze voor je opsturen ? heb je ze donderdag in huis
ElGriffo

Berichtdoor Happysurfer » 01 mei 2012, 18:04

Even na denken Marco de post is hier pas om 2 uur en de Monteur al om 10 uur en denk dat hij binnen 2 uur klaar is

Hebben ze die dingen niet in NieuweGein in het magazijn dan kan ik ze snel op halen idee misschien
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2012, 18:21

Ja hebben ze wel
ElGriffo

Berichtdoor Happysurfer » 01 mei 2012, 18:58

Toppy daar woon ik 10 minuten vandaan

Weer eens bedankt Marco ga ze morgen halen

Het staat er toch echt hier boven ze hebben ze wel in Nieuwegein niet dus Marco toch :(
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Happysurfer » 03 mei 2012, 14:21

Nokkenassen zijn te koop mijn nokkenassen waren nog perfect helaas voorniks gekocht tja jammer maar helaas

Wil toch de monteur bedanken voor zijn tijd en moeite was echt gezellig ondanks dat hij eigenlijk voorniks is gekomen .

Maar goed via een foto een conclusie trekken werkt dus niet dure leermeester weer maar het is niet anders .

Misschien dat ik een ander er nog blij mee kan maken

Mag een slotje op wil ook dit drama weer snel vergeten :cry:
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ElGriffo » 03 mei 2012, 15:15

Maar is het probleem nu opgelost ? je wilde ze niet voor niets vervangen
ElGriffo

Berichtdoor Corvette » 03 mei 2012, 15:24

Ja nu word ik ook nieuwschierig. :shock:
Corvette
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor Happysurfer » 03 mei 2012, 15:46

Nope er is een vacuüm probleem gaan we volgende keer aanpakken en dan gelijk de injector rubbers vernieuwen .

En verder ook alles wat een vacuüm probleem kan veroorzaken vernieuwen gaat weer wat kosten maar volgens de Monteur is het blok zo goed als nieuw dus zeker de moeite waard om het simpele vacuüm probleem op te lossen .

De nokkenassen hebben of hadden alleen vliegroest en zijn zeker niet versleten :D

Ga ook nooit meer op advies van een foto zomaar spullen kopen dure leermeester maar het is niet anders .

En het was een leuke dag met een aardige kerel
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Vlim » 03 mei 2012, 16:21

Goed invetten en zelf houden. Beter mee verlegen zitten dan om verlegen zitten.

Trouwens nooit meer met schuurpapier op je nokken kruipen: De slijtage wordt tegengegaan doordat zich een oliefilm vormt tussen de nok en het slijtvlak van de tuimelaar. Op het moment dat het oppervlak van één van beiden te ruw wordt, gaan ze tegen elkaar inslijten en gaat het erg hard. Door het oppervlak op te ruwen zou je dit in de hand kunnen werken. Niet doen dus :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Happysurfer » 03 mei 2012, 16:29

Jeb je hebt gelijk Vlim had ik niet moeten doen maar dacht ze zijn toch al overleden ha ha .

Heb er nu goede olie in en van Forte topend treatmend (schrijf ik dit goed ?) in gegooit dus me nokkenassen worden nu verwend :P

En we hadden het vandaag nog even over je Vlim ha ha niks dan goeds hoor

En krijg ik geen fatsoenlijke prijs voor me nokkenassen met Tuimelaars hou ik ze zelf goede setjes worden schaars je kan maar een reserve set hebben :P

Heb ook nog een zo goed als nieuwe spinnenkop gekocht ook onbetaalbaar en kon er goedkoop aankomen zijn van die dingen die je nooit gaat vinden als je ze nodig hebt

fijne dag Vlim

Gr. Frits
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor GuusT » 03 mei 2012, 17:42

Tja zo zie je maar dat een foto kan bedriegen , ik ben er dus vanmorgen bij geweest en echt waar , die nokken en het hele blok lijken als nieuw,

Hahaha foto's staan natuurlijk weer van voor naar achter , nr's kloppen wel .

Kijk maar naar de foto's die ik vanmorgen heb gemaakt , foto 2 , je zou toch zweren dat die hele eerste nok plat is ?
Foto 3 andere hoek en belichting , prachtige nok , mooi glad , goed rond en eigenlijk perfect.
Foto 4 en 5 ook , zie toch heel duidelijk een soort rand op foto 4 en op 5 weer niet,
Licht , auto staat in garage en alleen daglicht door de deur en volgens mij een raampje .

En dan blijkt maar weer , goed gereedschap , goed werk , tis wel geen echte geweldenaar maar deze [werk} camera en is toch 10 MP en goede FLITS.....................................FRITS !!!! :D :D :D :D

Nee serieus , nokkenassen mankeert niets aan , en je hoort ze ook niet , vind het klote voor Frits maar eigenlijk ook niet zo heel erg.
Het is wel een soort bewijs van de algehele conditie van het blok en rechtvaardigd de mijlen stand , voor een V8 van MB is tie nog maar net ingelopen.
Dat beetje roest , heel weinig , was echt van het lange stilstaan .
Die nokkenassen { laatste foto } komt wel een keer een liefhebber voor , en zo niet , jij bent nog heel wat jaren safe,
De algehele conditie van de auto is schitterend , echt waar , zal niet zeggen concours staat maar bijna wel.
Heb de hele auto goed kunnen bekijken en niets vreemds of geks gezien.
Blok ziet er uit als nieuw, zo te zien nog nooit een druppel olie gelekt , van alle kanten beken maar heel mooie.
Ben een tikkie jaloers :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En voor de rest was het best wel gezellig ook , Rotturdammes onder elkaar , op tijd voorzien van de noodzakelijke levensbehoeften koffie , koffie , koffie en lekker geluncht .

Wat is het dan wel ? motor schud , echt schudden , vorige week nog was Leganza bij mij met een nog steeds slecht lopende auto , 2 maal injector rubbers vervangen en al tig keer afgesteld.
Spuiten op de injectie van cilinder 1 gaf verhoging van het toerental , maar toen ik eens goed keek , niet op cil. 1 , nee net daar naast , dat hoekje links voor tussen cruise control en inlaat , spuit in dat hoekje en gelijk loopt het toerental op.
2 keer injector rubbers voor de kat zijn ......viool , ergens onder de LMM , spruitstuk pakking ? vacuüm slangetjes ? die dikke vacuümslang onder de LMM door ? of misschien de rubber afdichtringen tussen spruitstuk en die bak daaronder , kan even niet op de naam komen.
We gaan het zien want één deze dagen ga ik Leganza zijn auto doen , zien we het wel en waarschijnlijk heeft Frits hetzelfde probleem en doen we hetzelfde.
Alles demonteren , alle vacuüm aansluitingen vernieuwen dmv nieuwe rubber tuitjes , 8 nieuwe rubber ringen , spruitstuk pakkingen en klaar is klara . hoop ik dan, kleine kans dat er een scheurtje in het aluminium zit of in de LMM.

GuusT
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja

Berichtdoor Happysurfer » 03 mei 2012, 18:01

Hee Guus mooie plaatjes hoor ja was even gezellig dat je er was jo het is jammer dat ik nu vier nokkenassen heb dat is alles ha ha .

Baal er meer van dat we samen het probleem van het schudden niet hebben kunnen oplossen .

Ga eerst me startmotor na kijken en die schoonmaken of vernieuwen en dan het vacuumprobleem en de automaatlekkage verhelpen .

En Guus heb nu wel een goede camera met flits terug gevonden tussen de verhuis meuk ha ha

Maak het tzt goed met je en nogmaals ik vond het fijn dat je er was en me doggy ook :woohoo:

Laat me weten hoe het met andere project afloopt en vooral met die bult op je hoofd :side:

En Rotterdamers onder elkaar komt altijd goed hoop dat je Hobbyhut door gaat zou echt mega tof voor je zijn .

En die nokkenassen die ik nu heb liggen zitten al inde folie en maak ik me ook geen zorgen over liggen niet inde weg en ga er verder ook niet mee lopen leuren .

Zo ik neem nog even een bakkie koffie en dan nog even de Garage in opruimen

Ga je snel weer zien kerel fijne avond

Gr. Frits
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Benz 560 » 13 mei 2012, 20:11

Mooi blok zie je op de foto al

Succes met het andere probleem

mvg
Benz 560

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2012, 20:23

Frits komt voorlopig niet meer on-line ben ik bang......
ElGriffo

Berichtdoor Benz 560 » 13 mei 2012, 20:35

Ja dat kan maar het blijft een mooie motor die ik zie

En las dat hij een SL560 heeft mooie wagen

Hoop voor hem dat het probleem opgelost zal worden

mvg
Benz 560

Berichtdoor Peter 500SEC » 13 mei 2012, 21:31

Is de motor van een 560SL anders dan van een 560SEC of SEL?
Peter 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 13 mei 2012, 21:32

Qua opbouw niet , maar qua vermogens wel

de 560SL is vaak voor de amerikaanse markt geknepen
ElGriffo

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek