Ik heb zelf de luxe dat ik er een W202 naast heb voor dagelijks gebruik. Mijn 126 staat in de stalling á €550,- per jaar.
Ik heb de wagen op het hoogtepunt van de markt gekocht voor €10.000,- (ja, ja... Ik weet het voor een 280 met handbak en raamslingers...) maar hij is in bijzonder mooie staat. Op dit moment durf ik er niet aan te denken hoe weinig ik er nu voor terug zou krijgen. Ik zelf laat hem op stalling staan, en hoop dat hij op 1 mei 2020 in ieder geval meer waard is dan nu. Maar het zal zeer beslist niet opwegen tegen de jaarlijkse kosten die ik eraan heb.
Maar nu van de andere kant bekeken...
Ik geniet me suf
En ik ga me zeker tot 2020 suf blijven genieten...
Behoudens de Ferrari GTO's en Gullwings van deze wereld is een auto geen investering, en zal ook nooit een investering worden... Het kost je altijd veel meer dan je er ooit voor terug zult krijgen. Maar wat ik er aan geld voor kwijt ben krijg ik er dubbel en dwars aan plezier voor terug.
Maar dat allemaal gezegd hebbende... Als je je plots in een situatie bevind dat je er dit soort bedragen niet meer aan kúnt uitgeven is verlies nemen helaas de enige optie.