W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 feb 2020, 05:27

Olieverbruik 560SEC blijft een probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: Olieverbruik 560SEC blijft een probleem

Berichtdoor RD500SEC » 15 feb 2020, 01:56

Dan noemen ze het beestje niet bij de naam, een compressietest is wezenlijk wat anders dan een cilinder lektest :oops:

‘S ochtends peilen is wel het beste, maar als de olie zo snel uit het blok verdwijnt, ben je toch genoodzaakt vaker te peilen en of bij te vullen als je wat verder rijdt.

Bij mijn M103 gaat het olieniveau lampje aan en weer uit als het niveau op minimum staat, ik was nieuwsgierig hoe nauwkeurig de signalering was, en heb dit al peilend uitgevonden. Ik vertrouw niet op het lampje, maar het is een goede vrij nauwkeurige back-up wat mij betreft.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1273
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: Olieverbruik 560SEC blijft een probleem

Berichtdoor w126560td » 15 feb 2020, 08:20

Ik denk dat er veel te veel olie in je motor zit, peil is met je oliepeil stok. Te veel olie zal ook tot olieverbruik lijden of ergere compilicaties. Je kunt met warme motor ook olie peilen omdat je olie dusdanig warm is zal deze warme olie snel naar beneden zakken naar je carter. Ik zie geen probleem om met warme motor te peilen. Niet alle olie zal in die paar minuten zakken maar je zult met 95% zekererheid kunnen peilen bij warme motor.
w126560td
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Roepnaam: GTT
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W210 E270 CDI avantgarde Select 2000
BMW E39 530d M pakket 1999
BMW E46 320d Ac schnitzer pakket 1999
Mercedes W126 380SEL 1982 (500 blok)
Subaru Impreza GTT 555 320PK
Audi A3


Re: Olieverbruik 560SEC blijft een probleem

Berichtdoor w126560td » 15 feb 2020, 08:29

Ik had een vriend met een W126 300SEL. Hij klaagde over een hele hoge olieverbuik. Toen hij een xtje langs kwam vroeg ik hem om is zijn olie te peilen, resultaat hij ging met draaiende motor peilen. Ik schoot in de lach en heb hen geleerd dat je bij stilstaande motor moet peilen. Nadat we dr motor stil hadden gelegt kwam hij erachter dat er liters te veel olie in zijn auto zat. Gelijk oliewissel gedaan corecte hoeveelheid olie erin en geen problemen meer gehad. Ondanks dat er te veel olie in zijn motor zat klaagde hij ook over zijn olielampje die af en toe ging branden. Deze lampjes zijn niet 100% betrouwbaar. Peilen is zekerheid, stilstaande motor koud, of bij warme motor paar munuten laten staan en peilen.
w126560td
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Roepnaam: GTT
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W210 E270 CDI avantgarde Select 2000
BMW E39 530d M pakket 1999
BMW E46 320d Ac schnitzer pakket 1999
Mercedes W126 380SEL 1982 (500 blok)
Subaru Impreza GTT 555 320PK
Audi A3

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten