Hallo Allemaal,
Bedankt voor de leuke welkoms reacties. Even een klein vervolg op mijn motorombouw. Afgelopen zaterdag heb ik alles vergeleken met een andere 560 met hetzelfde motortype. Op een enkele verkeerd aangesloten vacuĆ¼mslang na was alles gelijk. De verschillen gecorrigeerd en toch bleef de motor slecht lopen. Gisteren naar Herman Bosch in Enschede geweest. Daar lopen nog jongens die weten wat een KE-Jetronic is en ook nog een goed werkende testkast speciaal voor de KE-Jetronic hebben.
Alles was OK. Goede ontstekingstiming, goede inspuitmomenten, goed werkende Lambda-sonde.
Goede kabels / bougies / Rotor en verdeelkap. Geen lekkage op de verstuivers.
Wel gevonden:
- Te hoge verbrandingstemperatuur. Duidt op teveel lucht / verkeerd mengsel. Co staat goed op 1,5%
De Katalysatortemperatuur wordt zo hoog dat de isolatielaag in de voetenbak rechts ervan smelt!!!??? Ik dacht zelf even aan de EGR. Omdat ik de luchtpomp niet heb overgebouwd moet je dan ook de EGR afsluiten en moet ik de oorzaak daar zoeken?
Wat O wat kan het zijn? Iemand ervaring?