door Optimus » 15 mei 2013, 00:04
Patriotje, ik heb 22000 km gereden in bijna 3 jaar tijd en we hebben 1 andere auto waarvoor we wel wb betalen. Ik rij met de Benz alleen wel naar mijn werk. Jij hebt het ook over goedkoop rijden, als je kijkt naar de vaste kosten, ja inderdaad die zijn laag, zeker in vergelijk met eenzelfde normale auto met dat gewicht. Maar de extra kosten zijn wel een stuk hoger door al het onderhoud wat je er aan moet plegen, dus goedkoop rijden doe je niet in een W126. Als je echt goedkoop wilt rijden koop je een oude golf en bouw je daar LPG in. Het is de combinatie van mrb vrij en de luxe/comfort wat mij in een W126 doet rijden.
Wat ook ik niet snap is dat jij je niet een beetje kunt verplaatsen in mensen die een wagen hebben gekocht van enkele duizenden euro's en dat die wagen nu ineens nog maar een fractie waard is. En dat terwijl de keuze om die wagen te gaan rijden waarschijnlijk ook beinvloed is doordat hij MRB vrij was. Anders hadden veel mensen die auto (uit kosten overweging) misschien nooit (kunnen) kopen. Wij worden dus dubbel gepakt en jij hebt alleen maar over die paar tientjes die jij extra moet gaan betalen!¿?
280SE (verkocht)