W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 17 dec 2017, 15:39

pompje centrale vergrendeling

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

pompje centrale vergrendeling

Berichtdoor Nachtuil » 06 apr 2017, 02:29

Ik heb onlangs een nieuwe 300SD gekocht. Een prachtige wagen van binnen en van buiten, en technisch ook redelijk in orde, maar bijvoorbeeld de centrale vergrendeling werkt niet. Het pompje bleek verbrand te zijn. Nu had ik zo eens een pompje op Ebay gevonden voor weinig geld, zodat ik dat al als reserve gekocht heb. Maar dat pompje heeft 5 aansluitingen en het defecte 3 aansluitingen. Daarom heb ik het goede motortje in mijn behuizing gesoldeerd maar het kan alleen blazen. Het stopt met blazen als je de uitgang tegen houd. Maar ik kan het niet laten zuigen. Niet met een plus of niet met een min op de stuurdraad. Op de print is niets verbrand en de relais zien er ook goed uit. Hoe werkt dat eigenlijk (van besturing)?
Avatar gebruiker
Nachtuil
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 aug 2015, 22:33
Woonplaats: Sint-Niklaas, Belgiƫ
Roepnaam: Dirk
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Sprinter 211 bj 2003 werkauto
Sprinter 316 bj 2015 kampeerauto
W126 380SEC 1984
W140 600SEL 1991
W126 300SE 1990
W201 190-200D
W107 450SL 1979


Re: pompje centrale vergrendeling

Berichtdoor Douwe » 06 apr 2017, 07:32

De plus en min wisselen door de deur contact
Als je hem op slot zet geef je hem een bijvoorbeeld een plus.
Haal je hem van slot verbind je het deur contact met min.
In de pomp zit een wissel contact zodra die op Max druk komt dan schakeld er een mechaniche in de pomp om
Dus je hebt een schakeling in de pomp en in je deur zitten die samen moeten werken.
Mogelijk heb je de twee draden van de pomp motor verkeerd om aangesloten.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8883
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: pompje centrale vergrendeling

Berichtdoor Nachtuil » 22 apr 2017, 01:03

Probleem opgelost. De deur geeft nooit een min Douwe. Je hebt drie aansluitingen op het printje. De diepste aansluiting blijft altijd min. Dan staat er een plus op een van de bovenste pinnen. Op welke pin de plus komt hangt af van het slot. Bij mij werkte maar 1 pin normaal. De andere aansluiting ging soms pas na een kwartier aan en het pompje bleef dan draaien, de afslag werkte niet. Daardoor was het pompje waarschijnlijk verbrandt. Ik heb maar gegokt dat het aan de IC zou liggen en die kostte nog geen euro bij Conrad. Vandaag heb ik de IC aangekregen en gemonteerd en inderdaad het pompje werkt weer zoals het moet. Het geeft weer voldoening dat ik dat zelf heb kunnen herstellen.
Avatar gebruiker
Nachtuil
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 aug 2015, 22:33
Woonplaats: Sint-Niklaas, Belgiƫ
Roepnaam: Dirk
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Sprinter 211 bj 2003 werkauto
Sprinter 316 bj 2015 kampeerauto
W126 380SEC 1984
W140 600SEL 1991
W126 300SE 1990
W201 190-200D
W107 450SL 1979


Re: pompje centrale vergrendeling

Berichtdoor Douwe » 22 apr 2017, 08:16

Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8883
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: pompje centrale vergrendeling

Berichtdoor RD500SEC » 22 apr 2017, 09:26

Dat heb je mooi opgelost :handgestures-salute:

Wat Douwe aangeeft klopt wel, maar geld voor de latere cv die vanaf beide voordeuren en de achterklep te bedienen is. Dit systeem is laat 84 ingevoerd.
Het systeem in jouw auto werkt afwijkend daarvan, is alleen vanaf de bestuurders deur te bedienen, en stuurt plus signalen naar de cv pomp. De pomp die je van E-bay hebt met de 5 aansluitpinnen zal voor het latere type zijn.
Mooi dat het pompelement is over te solderen, de vroege cv pompen zijn niet dik gezaaid, zo blijft het origineel.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1049
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast