Hallo allen,
Al toen ik de auto kocht zag ik wat uitgedroogde v-snaren en viel op dat die van de airco wel erg slap stond maar slipte niet.
Alleen bij gebruik airco hoorde ik hem af en toe bij lage toerentallen.
Nu heb ik vandaag in de hitte alle v-snaren vervangen en hoopte dat dit dan ook verholpen zou zijn maar niets is minder waar .
Bij het wegrijden hoorde je duidelijk de tanden van de snaar over de poelie razen terwijl deze netjes op spanning staat ca.1 cm speling zoals eerder beschreven door anderen.
Ik heb hem losser gezet zoals in de oude toestand maar daar werd het niet beter van.
De spanrol/poelie draait netjes en is spelingvrij.
De v-rol airco draait soepel.
De pomp uiteraard zwaarder en heeft voelbaar een heel klein beetje speling.
De airco werkt prima binnen 5 SEC koude lucht en heeft ook up to date freon (nieuwe soort 134a geloof ik).
Wat is jullie advies en ervaring hiermee?.
Ik heb nog nergens gelezen dat een poelie eventueel los te koop is mocht hij ingesleten zijn.
En dan nog de vraag hoe je hem eraf haalt, heb niet zo'n zin het systeem leeg te laten om de pomp te verwijderen.
Is dit te doen met de pomp aan de auto?
Hoe haal je hem eraf?
Is hij los te verkrijgen?
Ben benioeuwd naar jullie reacties en zoals altijd zeer dankbaar daarvoor.
Groeten,
Leon