[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stationair probleem en slecht starten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:36

stationair probleem en slecht starten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Willem » 20 sep 2012, 21:47

560SEC uit 1986 usa-import op LPG:
Onlangs wederom een backfire gehad, waarschijnlijk door te arm mengsel.
resultaat: telefoonschijf krom.

Telefoonschijf vervangen door de dichte originele stuwschijf omdat ik voorlopig maar even op benzine verder wou.
Maar nu start ie niet meer op benzine.
Voorheen hoorde ik na het "op contact zetten" de benzinepomp een paar tellen draaien.
Dat hoor ik nu niet meer.....
Waar zou ik spanning moeten hebben "op contact"?
Waar zit de drukschakelaar die de pomp uitschakeld bij voldoende druk? In/op de pomp?

Zonder stuwschijf er in start ie wel op LPG, maar stationair is een ramp.
Stationair loopt ie te hunten tussen 600-1000 rpm. Hoe kan dat?

Zou de kunstof bak onder de spinnekop gescheurd zijn??
Naar beneden kijkend als de stuwschijf weg is, lijkt alles onbeschadigd.....

Kan de lehrlauf regelaar stuk gaan bij een backfre?
En waar zit die veelbesproken lehrlaufregelaar eigenlijk en hoe ziet dat ding er uit?
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Peter 500SEC » 20 sep 2012, 22:01

Heb je tot nu toe altijd zelf aan de motor gesleuteld ?

Misschien is het verstandig om eens een vak garage op te zoeken en alles op de rails te laten zetten, is misschien op den duur nog goedkoper ook.

Misschien eens een afspraak met de hobbyhut in Zutphen maken, zit niet in de buurt van jou maar wel de de meest dichtstbijzijnde
Peter 500SEC
 


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Wimada » 20 sep 2012, 22:16

Luchtfilterhuis afnemen en kijken of alle vacuumslangetjes nog
Op zijn plek zitten ! Zoja dan toch CO opnieuw afstellen en
De rotor checken met de kabels en de verdelerkap.
Als je leerlauf stuk is loopt hij meestal harder stationair,en je
Hebt een type 2 daar zit de leerlauf onder je handschoenenkastje!
Staat de electrideafstand van je bougies op 0,6 en welke bougies
Zitten erin ?

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Willem » 20 sep 2012, 22:31

Ik doe idd heel veel zelf. Is m'n hobby. Maar ik kom ook wel in zutphen als ik er niet uit kom.

Heb de LPG ook zelf ingebouwd en dat draaide tot vorige week prima.

De MB-dealer rij ik liever voorbij.

Ik zal de CO dan eerst maar es laten afstellen.

Maar dat ik de benzinepomp niet meer hoor wil ik toch eerst wel weer oplossen.

De rotor en kabels zijn van Bosch en zijn minder dan 1 jaar oud.
De bougies zijn speciale lpg-bougies en staan op 0.6mm
Vacuumslangen zitten allemaal nog op hun plaats. Of zit er onder de spinnekop ook nog wat slangen die je pas ziet als de spinnekop weg is?
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Wimada » 20 sep 2012, 22:38

Misschien is de arm van je stuwschijf wel verbogen of ontregeld door de backfire !
Maar eerst toch maar eens het co checken en ook de brandstofpomp zoals je al aangeeft.

Suc6 Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Arens » 21 sep 2012, 09:21

Bij de gasklep zitten ook 1 of meerdere vacuumslangen ,die kunnen door de backfire eraf zijn geschoten, om dit goed te kunnen zien/controleren kun je beter de spinnenkop/lmm/onderbak compleet verwijderen.
Dan kun je ook gelijk je onderbak goed controleren.

TIP: trek waar je normaal gesproken niet goed meer bijkunt, een tyrepje om het vacuumaansluiting rubbertje.
Groet Richard, 500SEL 1985
Avatar gebruiker
Arens
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 23 sep 2010, 20:15
Woonplaats: Wijchen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor ElGriffo » 21 sep 2012, 12:29

Brandstof relais of overspanningsbeveiliging ?

Of de "Sigaar"

Denk toch dat je even hulp moet inroepen om samen goed diagnose te stellen
evt. met uitwisselen met componenten waarvan je weet dat ze 100% werken
ElGriffo
 


Re: stationair probleem en slecht starten

Berichtdoor Douwe » 21 sep 2012, 17:45

controleer eerst eens je benzine pomp door hier even rechtstreeks stroom op te zetten densoods met een accu en startkabels
dan weet je in iedergeval of de pomp het nog doet
als je pomp het nog doet kom je in de richting van je brandstof pomp relais
deze kan slecht contact maken in zijn houder dsu dan contacten schoonmaken en krapper maken
of er kan een soldering in het relais stuk zijn dat is kastje loshalen en breuk lijnen zoeken en opnieuw solderen

ook kan je de polen 7 en 8 door verbinden dan zou de pomp het ook horen te doen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron