Ben nu compleet gaar en moet weer vroeg op dus ff snel:
Een beetje te snel want het is niet afslaan in P of R maar in D en R......... dus
Na kleppenstellen in Zeist moest onsteking los i.v.m. gebroken kettinggeleider.
Niks verandert of wat dan ook aan LPG, stationairschroef o.i.d. alleen onsteking losgeweest, gemarkeerd en op zelfde manier terug, zelfs bougiekabels niet los van bougies.
Alles weer in elkaar en starten lopen maar afslaan als je 'm in D zet.
Co afgesteld
onsteking afgesteld op 30 graden ( stond op 40)
Vacuuumslangen gecontroleerd, ook met remreinig gespoten etc.
Er zit compleet geen fut meer in de motor, economymeter staat met cruisen met b.v. 100km/u niet meer praktisch links in de hoe maar bijna op de helft, reageert ook heel traag en niet zo fel als voorheen en als je een 3 tellen een beetje gas bij geeft staat ie vol in rood waar die normaal ergens op de helft stond.
Verbruik is ook omhoog geschoten van 1: 5.2 naar ergens rond de 4.3.
Motor loopt mooi, van koud naar warm ca. 1000 naar 600 rpm maar begint dan een beetje te schommelen en als de stationairschroef niet hoger gezet word dan slaat ie af.
Indien weer hoger ingesteld blijft ie mooi lopen op ca, 600 rpm.
Maar slaat af indien in R of D .
Motortoerental compenseert dus niet indien die belast wordt door inschakeln van automaat.
Wat regelt dit?
Heb gezocht maar kom alleen op zaken als afstellen met en zonder vervroeging, hoe werkt dit?
Heb stroboscoop en dus div. "graden" geprobeert (liep goed op 40 voor het kleppenstellen)
Enige waar aan is gezeten is dus de onsteking/ rotor ...