[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Revisie tempomaat (cruise control) : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:51

Revisie tempomaat (cruise control)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Revisie tempomaat (cruise control)

Berichtdoor Bram de Groot » 27 sep 2012, 02:07

Bestaat er interesse voor een how-to aangaande het reviseren van een tempomaat? De mijne laat soms het gas los tijdens 110-120 km/h, doet het soms wel bij 50 en soms niet, enzovoorts.
Ga het ding dus aanpakken, nu is dit geen 'Rocket-Science' en voor een paar kwartjes werkt alles weer zoals het hoort te doen.
De benodigdheden zijn een soldeerbout, desoldeerlint en een paar onderdelen ter waarde van niet noemenswaardige bedragen. En een beetje handigheid natuurlijk.
Het maken van een how-to is een tijdrovende bezigheid, één die ik best wil doen, maar alleen als er animo voor is. Nieuwe units zijn duur en laten reviseren door iemand kost in verhouding veel geld, terwijl dat echt niet nodig is.

Hoor het graag, dan maak ik binnen een tweetal weken een howto. Dit geldt overigens ook voor defecte Climate Controls. Stuur me een defecte, of slecht werkende, met een duidelijke klachtomschrijving en ik zal ernaar kijken, ook hier geldt dat het slechts kwartjeswerk kan zijn.
Na analyse zou ik een onderdelenzakje kunnen samenstellen voor elke klus, zodat je zelf aan de gang kunt. Altijd leerzamer dan uitbesteden, daarnaast goedkoper. Ik verdien er niets aan, wil ik ook niet daar ik de mening ben toegedaan dat we er zijn om kennis uit te wisselen en geen geld.
Bram de Groot

Re: Revisie tempomaat (cruise control)

Berichtdoor Rene500SEC » 27 sep 2012, 03:17

zoals de meeste wel weten,staat er eens in de zoveel tijd weer iemand op die het allemaal wel weet.
En zoals we al heel vaak hebben kunnen lezen loopt het uit op een fiasco.
Printen die dan uit eindelijk hier komen waar bepaalde hoogfrequent sporen vanaf zijn gebrand en pads die eraf liggen.
Componenten zijn inderdaad niet duur,Bram zal wel weer met zijn elko's aankomen zoals al jaren bekend is op dit forum en al door meerdere uitgeprobeerd zonder succes.
Bedenk dat het verkeerd in elkaar zetten van bepaalde delen schade aan de kabelboom kan geven en zelfs brand.
Daarbij komt dat het echt niet alleen in die elko's,het is ook vaak andere componenten die slecht of kapot zijn.
Jammer dat wederom mensen op het verkeerde been worden gezet.
Heb ondertussen toch wel een uitgebreide ervaring op het gebied van Mercedes electronica en het is misschien goed bedoeld van hem maar het zou jammer zijn als mensen hier door gedupeerd worden.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Idem » 27 sep 2012, 07:20

Nou Rene,

Persoonlijk vind ik dit wel een beetje l*llige reactie van je.
Ten eerste staat er nergens bij welke onderdelen hij gebruikt, en ten tweede:
Waarom zou jij de enige zijn die deze dingen goed kan repareren?
"Bram zal wel weer met zijn elko's aankomen", waar staat dat??
Als je bang bent voor concurrentie moet je dit gewoon eerlijk zeggen.
M.i. zijn jou uitspraken gebaseerd op aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Ik vind dit soort initiatieven een goede zaak, laat ze het maar proberen.
Wellicht lukt het niet, maar misschien ook wel.
Niet lullig bedoeld, maar Iedereen in zijn waarde laten, mijn beste.
Ik ben niet totaal nutteloos. Je kunt me altijd nog gebruiken als een slecht voorbeeld.
Idem
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja

Berichtdoor Rene500SEC » 27 sep 2012, 07:38

als er iemand aannamens doet ben jij het wel.
Ik praat uit ervaring en er zijn mensen die dit geprobeerd hebben,zoals john prins bijvoorbeeld.
Iedereen mag natuurlijk aanklooien maar als straks de wagen afbrand zitten die mensen ermee tekijken.
Bedoel hoelang zit JIJ nu op dit forum?
Zou eerst eens de zoekfunktie gebruiken en deze topics opzoeken voordat je zelf iets gaat roepen.
Dit heeft niks met concurentie te maken!
Electronica is een delicaat beroep,die bij verkeerd gebruik een hele hoop ellende kan veroorzaken.
En zo kan beschadigen,en met printen van 30+jaar al snel,,dat een nieuwe aanschaffen de enige optie is.
Kijk als hij het gewoon nog doet en uitvalt en dat soort dingen kan je de print ook controleren op tinbreuken.
Maar wat als hij het gewoon echt niet doet?
Laat je mensen dan ook vanalles proberen terwijl die niet weten wat ze doen?
Bedoel hij gaat ze zelf niet maken he,mensen krijgen een advies en een zak onderdelen.
Dat is onverantwoordelijk en dat heeft wederom NIKS met concurentie te maken.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:

Berichtdoor Lenny29 » 27 sep 2012, 09:31

Nou nou.... ;-)

Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben, ik zou er ook het liefste zelf aan beginnen.
Het is tenslotte je eigen hobby zo'n auto.
Maar bedenk wel goed waar je aan begint en spit eerst even door het forum over antwoorden voordat je nog meer kapot maakt.
Lenny29

Berichtdoor Idem » 27 sep 2012, 10:10

Beste Rene,

Het was niet mijn bedoeling om jou voor het hoofd te stoten.
Alleen kan ieder zelf wel bepalen wat hij wil en doet.
Ikzelf ben zelf ook wel van het eerst zelf proberen, uiteraard na het goed inlezen op het forum.
Ik vond alleen dat je reactie op Bram nogal kort door de bocht was.
Hij probeert ons zonder winstoogmerk met raad en daad bij te staan, wat ik alleen maar waardeer.
En als je niet weet welke onderdelen hij gebruikt blijft de kreet "Bram zal wel weer met zijn elko's aankomen" in mijn beleving nog steeds een aanname die je nergens op baseert.
Ook de lengte van mijn lidmaatschap op dit forum doet niet ter zake volgens mij.

Verder waardeer ik jou bezorgdheid om onze mooie auto's, je hebt genoeg gewaarschuwd voor de risico's.
Als ik jou onbedoeld onheus bejegend heb, mijn excuses.
No hard feelings, and have a nice day.
Ik ben niet totaal nutteloos. Je kunt me altijd nog gebruiken als een slecht voorbeeld.
Idem
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja

Berichtdoor Rene500SEC » 27 sep 2012, 10:47

Geen probleem idem,het zijn maar letters hier he... ;)
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:

Berichtdoor Pollux » 27 sep 2012, 10:54

Ik vind het een goed idee, en ik denk dat zo'n howto een waardevolle aanwinst is voor dit forum. Bovendien wordt de cruise control module ook in andere types benzen gebruikt, ook die eigenaren zullen je dankbaar zijn.

Pollux
Pollux

Berichtdoor Admin » 27 sep 2012, 12:56

Laatste berichten verwijderd.
Geen geruzie op dit forum.
Als je iets tegen elkaar te zeggen hebt dan doe je dat maar via een PM.

Als iemand een 'How to' wil maken dan is dat zijn/haar goed recht.
Als iemand die 'How to' wil opvolgen is dat ook zijn/haar goed recht maar denk er wel aan: alle info die je van onze forums opvolgt is geheel op eigen risico.
Niemand heeft de wijsheid in pacht.
Admin
Site Admin

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Wimada » 27 sep 2012, 20:08

Ik denk als je dus zelf wil gaan repareren cq upgraden dat je op zijn minst een soldeerstaion zult moeten hebben
Als je dat niet hebt zul je er een moeten aanschaffen,ik heb vroeger bij een bedrijf gewerkt waar ze werden
Verkocht de enige echte "" Weller"" poehhhh wat een geld voor zo'n ding toen al !

Kunt echt niet met een soldeerrevolver aan de gang !

En je zal ook moeten kunnen solderen,ik laat het aan de kenner over als die hem verknalt is dat HEM probleem !

Maar dat is mijn kijk op het verhaal !

Mijn Tempo Mat is door Rene onder handen genomen en zal nu nog wel jaren meegaan !

Maar wens toch een ieder die het zelf wil doen alle sterkte toe ;)

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Jatto » 28 sep 2012, 19:51

Heren,

Ben afgestudeerd in die elektronica 'rommel' maar laat dit soort praktijk dingen (ook bij ons op de zaak) over aan mensen die er ruime ervaring mee hebben.
Je hebt snel een pootje gemist of niet voldoende doorgesoldeerd, dan kan je wel opeens een probleem hebben (te hoge stroom.....etc)
Als je weet waar je mee bezig bent meet je de belangrijke punten op de print na, NA het solderen.

Maar goed: het is aan een ieder om het risico te nemen!
Jatto

Keer terug naar Techniek