Bestaat er interesse voor een how-to aangaande het reviseren van een tempomaat? De mijne laat soms het gas los tijdens 110-120 km/h, doet het soms wel bij 50 en soms niet, enzovoorts.
Ga het ding dus aanpakken, nu is dit geen 'Rocket-Science' en voor een paar kwartjes werkt alles weer zoals het hoort te doen.
De benodigdheden zijn een soldeerbout, desoldeerlint en een paar onderdelen ter waarde van niet noemenswaardige bedragen. En een beetje handigheid natuurlijk.
Het maken van een how-to is een tijdrovende bezigheid, één die ik best wil doen, maar alleen als er animo voor is. Nieuwe units zijn duur en laten reviseren door iemand kost in verhouding veel geld, terwijl dat echt niet nodig is.
Hoor het graag, dan maak ik binnen een tweetal weken een howto. Dit geldt overigens ook voor defecte Climate Controls. Stuur me een defecte, of slecht werkende, met een duidelijke klachtomschrijving en ik zal ernaar kijken, ook hier geldt dat het slechts kwartjeswerk kan zijn.
Na analyse zou ik een onderdelenzakje kunnen samenstellen voor elke klus, zodat je zelf aan de gang kunt. Altijd leerzamer dan uitbesteden, daarnaast goedkoper. Ik verdien er niets aan, wil ik ook niet daar ik de mening ben toegedaan dat we er zijn om kennis uit te wisselen en geen geld.