Goedemorgen,
even het rijtje af:
ingebouwd is hij afgesteld op benzine starten .Dan nemen we dat aan voor waar
en zolang jij niet meet of je wel of geen spanning krijgt op de LPG instalatiegistern met Volvowill gechecked, krijg alleen prikje als je sleutel tegen starten aan zet maar niet met contact op stand 1 of 2
je bent met de onsteking aan het veranderen geweest kruk op nul
rotor op merk
1e cyl. op tdp
merktekens nokkenas op lijn
dit zijn niet echt veranderingen maar checkpunten
toen liep de motor binnen een SEC. starten !!
na afslaan totaal niks meer alsof er iets "de geest gaf" , spoken misschien
controleer je rotor mogelijk door lang op contact staan is deze verbrand
waardoor hij nog wel ontsteking geven kanalle 8 cylinders krijgen vonk
rotor + kap zijn nog hagelnieuw geen sporen van wat dan ook.
of je ontstekings huis is verdraaidnee, heb ik gisteren voor de 3e keer gechecked
inclusief weer kruk op nul
rotor op merk
1e cyl. op tdp
merktekens nokkenas op lijn
Heb gisteren geprobeerd te starten.
Eerst gewoon als normaal (knipperend LED-je links op display) maar geen sjoege.
Vervolgens opnieuw (knopje 3 SEC. ingedrukt houden en LED-je gaat vast branden, dus op LPG)
Helaas ook geen sjoege.
Na gestart te hebben( sloeg niet aan dus) met knipperend LED-je meteen deksel van luchtfilter los en ruiken : benzinelucht...
Even gewacht tot dampen wegwaren en niets meer rook.
Na starten op LPG (knopje volgens gebruiksaanwijzing 3 SEC. ingedrukt ge houden zodat ie op LPG start volgens boekje, dus vast brandend LED-je) : LPGlucht ...
Ook als tussendoortje 1 voor 1 op alle bougiekabels de stroboscooplamp aangesloten, op luchtfilterhuis gelegd zodat ik 'm tijdens starten kon zien en alle bougies krijgen netjes een puls aangezien ik keurig geflitst werd.
Cyl. 1 bougie eruit gehad, geen aanslag of vettigheid, mooi schoon en vonk.
Het feit dat er tussen het wel lopen na alle merktekens, nokkenas, rotor,krukas goed gezet te hebben en afslaan, en het nu niet een single prutje geven met de zelfde opnieuw gechekte settings van merktekens doet mij vermoeden dat er niet iets mechanisch maar elektronisch de geest heeft gegeven., nog meer spoken
Ik ga nu die blauwe en gele draad doormeten, tot later weer.